Avatar billede w13 Novice
18. november 2011 - 14:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Når man skriver "intra" i sin browser, skal den gå til en IP-adresse

Hej Eksperter.

På min arbejdsplads har vi erstattet vores host-systemfil med én, som sætter "intra" som en slags IP-alias, så når man i en browser skriver "intra", så går den i virkeligheden til 192.168.0.202, så vores intranet bliver vist.

Nogle af medarbejderne har nu fået nogle Mac-computere, så derfor søger jeg en lignende metode til Mac, men jeg har ikke kunne finde noget via Google.

Er der nogle, der har erfaring med dette?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede egonspock Seniormester
18. november 2011 - 15:02 #1
Man skal nok kunne en smule, men du skal finde filen /etc/hosts og tilføje en linje med
192.168.0.202  intra

Da filen er skrivebeskyttet er det nemmest at bruge et program, der kan håndtere det som f. eks. Textwrangler, eller blot gøre det direkte i Terminalen med vi eller andet teksthåndteringsprogram.
Avatar billede w13 Novice
18. november 2011 - 15:54 #2
Tusind tak, det løste problemet! :)
Utroligt meget lig proceduren på Windows!