Avatar billede f2f4 Novice
18. november 2011 - 09:51 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Clubsite wedsite - toturial

Der er et hav af toturials på nettet; er der nogle der kender en god  én vedr. at oprette et Visual Studie 2010 'Clubsite' website med fx. nyhedsformidling/editor/cms/bruger-login ...

Jeg synes egentlig denne: http://www.asp.net/downloads/starter-kits/club ... var god i gamle dage. Men den er lidt gammel!

Jeg har kigget lidt på Composite C1 og Umbraco, men er de ikke 'lidt store' til mindre simple websites?

Jeg ønsker at bruge .Net, MsSql, ASP.NET og C#

Tak for svar og idéer.

/Morten
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2011 - 10:36 #1
Hverken Composite eller Umbraco vil jeg mene er for store til simple websites - du får foræret alt backend med brugerstyring etc og skal kun sørge for at oprette "datatyper" samt frontend så de vil være perfekte til den type sites.

Hvis du er i tvivl om hvordan man laver et projekt helt fra bunden og/eller måske ikke har interesse i at lære det men foretrækker hurtigt at komme i gang så vil et af de to systemer være perfekte - hvilket du så skal vælge kunne afhænge af om du kan finde de extensions til du måske har behov for.
Avatar billede f2f4 Novice
18. november 2011 - 11:28 #2
Men hvis jeg nu har interesse i at lave et fra bunden!? ;-)

Har kigget mest på Composite ... så måske skal jeg prøve den igen.
Avatar billede mawtex Nybegynder
18. november 2011 - 18:22 #3
Composite C1 kan snildt bruges til denne type web sites.

Du kan prøve Composite C1 i en simpel demo på http://demo.c1.composite.net/ - der er info om hvordan du kommer ind i administrationsmodulet.

Demo'en tillader dig ikke at installere pakker, uploade ny kode etc. og er jo så også "remote". Du kan også fyre f.eks. Visual Studio 2010 eller WebMatrix op lokalt og få mere muld på fingrene:

http://bit.ly/InstallCompositeC1 kan du installere Composite C1 på to minutter (plus den tid som MS komponenterne måtte tage ;-).

http://docs.composite.net/
er der udvikler dokumentation, bl.a. en "kom godt i gang" guide på http://docs.composite.net/Getting-started

Du kan stille spørgsmål på http://compositec1.codeplex.com/discussions

Ratings af Composite C1 kan ses på http://compositec1.codeplex.com/releases/view/64021#ReviewsAnchor

Jeg er PM på projektet så tag ikke denne kommentar som uvildig.

Go webudvikling!
Avatar billede kiksen1987 Novice
18. november 2011 - 18:42 #4
Jeg synes Umbraco er mega nice og god hjælp til at lave sites hurtigt og bruger venligt. Man kan jo selv kode videre på det og lave alt mellem himmel og jord.
Avatar billede keysersoze Guru
18. november 2011 - 21:40 #5
Omkring Umbraco vs Composite er jeg lidt delt - jeg synes umiddelbart at Umbraco er lettest at komme i gang med, har pænest finish, gode udvidelser og mange folk med svar rundt omkring mens Composite virker mest færdig og fejlfri samt kan tilbyde en mere logisk struktur. Men det er selvfølgelig set med mine øjne - optimalt set skulle man kunne begge og vælge "det rigtige" til det enkelte projekt.

Hvis du selv vil i gang har jeg svært ved at pege på en god tutorial til at sætte dig igang - en af grundene til at det bliver svært at henvise til noget er, at der er så mange måder at gøre tingene på at én tutorial let risikerer at give dig det forkerte svar. Umiddelbart vil mit forslag være at du starter med at kigge på Entity Framework og benytter det som dit datalag - så laver du dit eget businesslag og endelig selvfølgelig dit gui-lag.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
18. november 2011 - 22:05 #6
Fed omskrivning "toturial" hehe.... men du mangler er "r"

Torturial :-D
Avatar billede f2f4 Novice
22. januar 2012 - 13:05 #7
Tak for mange gode svar. November og december gik lidt hurtigt, men jeg er nu godt igang med Composiute :-)