Avatar billede mega Nybegynder
09. januar 2000 - 14:55 Der er 8 kommentarer

Abit Hotrod 66 under WinNT 4.0 SP5

Til jul fik jeg et Abit IDE 66 kort da jeg efterhånden fik brug for plads til flere ide enheder. Jeg installede kortet via en geninstallation og tilføjede et controler kort. Første gang jeg startede op efter installtionen af NT og så mit kort tilsyneladende virkede. Men så opdagede jeg at DMA ikke virkede. Jeg har nemlig altid installert DMA til mine almindlige HD's sådan at min computer ikke bruger cpu kraft på at loade. Men efter mange forsøg på at få det til at virke opgav jeg. Mit Ultra DMA 66 kort vil ikke kører DMA :o(
Avatar billede mega Nybegynder
09. januar 2000 - 15:34 #1
Hvis jeg køber et en ny og hurtig IDE 66 til at kører systemet fra. hvordan for jeg så min bios til at forstå at den skal boote på ide 66 korts primære master?

P.s. Jeg kan jo ikke vælge at de skal boote external device. Men jeg kan vælge SCSI.
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. januar 2000 - 17:05 #2
Jeg ved ikke, om det du vil kan lade sig gøre, men her er et forslag. som du nok ikke kan lide. JEG kan ikke lide det, men måske...måske er det ok med dig:

udma33 hd får c-drevet.
ide66 får d-drevet
installer windows på d:, så vil der blive bootet fra c:, hvor der vil ligge måske ca. 10-50Mb filer og resten af den reelle windowsinstallation vil ligge på d:

Avatar billede mega Nybegynder
09. januar 2000 - 17:32 #3
hmmm.... jeg ikke rigtigt om jeg kan bruge det du siger for jeg kan også godt sætte min bios til at boote på drev D ... det er ikke noget problem. Men hvis jeg bare ikke har noget "system" på c-drev vil den jo automatisk gå vidre til det næste drev - tror jeg da. og så skal jeg jo bare kun installere windows på ide HD'en. Men der er lige et MEGET stort problem. Jeg kan ikke bruge de harddiske der sidder på DMA66 controler i DOS... gulp...
Avatar billede evj Nybegynder
12. januar 2000 - 14:50 #4
en måde at tvinge din bios til at gå over på din DMA 66 controler er hved at disable din dma 33 controler og flytte dinne diske over på din 66 controler for den kan også hånd klare DMA 33 HD

dette vil så gøre at din UDMA 66 BIOS til master booter ellers er der vist ikke nogle løsning på det :-(
Avatar billede mega Nybegynder
13. januar 2000 - 08:20 #5
emm... mit endlige sprøgsmål gik jo på at få ULTRA DMA til at virke. Da sux at man ikke kan fx. spille quake2 og brænde samtidigt. For det kan man sagtens hvis når UDMA virker på IDE33 så kan det nemlig sagtens lade sig gøre.
Avatar billede fatboy Nybegynder
14. januar 2000 - 16:00 #6
Måske er dit Abit Hot..66 i stykker.....
Avatar billede mega Nybegynder
20. januar 2000 - 12:34 #7
Der må da være nogen der har et Abit HOTROD kort§!"¤%"
Avatar billede fatboy Nybegynder
20. januar 2000 - 19:50 #8
mega>

Hvad med en bundkortbios-update....