Avatar billede Beach Mester
10. november 2011 - 11:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forskel på 2 næsten ens CPUer

http://kortlink.dk/9yqh  ->Uden K
http://kortlink.dk/9yqk  ->Med K

Kan ikke lige se den store forskel på ovenstående 2 , så er der en der kan give mig et hint til om det lille ekstra "K" i den dyre udgave til ekstra 100,- bobs er OKI og hvad det giver i den anden ende?

//B
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. november 2011 - 12:10 #1
forskellen er blot at den ene er " låst " den uden k. dvs. at den ikke lige umiddelbart kan overclockes..
Avatar billede Beach Mester
10. november 2011 - 12:37 #2
Hmm.... Har lige fundet lidt mere på Intels site hvor jeg kan finde følgende forskelle på de 2 hjerner

Minus K ---> Plus K

Graphics Model:
Intel® HD Graphics 2000    ---> Intel® HD Graphics 3000

Intel® vPro Technology: Yes ---> No

Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d): Yes ---> No

Intel® Trusted Execution Technology: Yes ---> No

Gætter på at det her grafiksjov er hurtigere i 3000 modellen ikke?
Resten er lidt sort snak i mine øre, nogen ide om det?
Læser jo faktisk at der er mere gejl i den "lille" model...

Den med OC siger jeg altid jeg ikke skal bruge, men hver gang så får den jo lige lidt her og der alligevel, så den alene er jo 100 spir på plussiden.

//B
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. november 2011 - 12:44 #3
hmm du benytter formegentlig ikke det grafikkort der sidder i bundkortet eller hvordan? :-)

hvis du evt. skal køre virtuelle maskiner burde det være muligt med den med -k

men ja :-) 2500k er vis den nyeste model..
Avatar billede Beach Mester
10. november 2011 - 12:53 #4
Skal bruge skidtet i den djævle her->ASUS Maximus IV Gene-Z Intel Z68 Express mATX
http://kortlink.dk/9ynn
Vil ikke den først tid bruge andet end den GPU der er i CPU, men vente og se om ikke den er nok til formålet (HTPC). Hvis den ikke kan trække mit setup så må jeg senere ud og bløde et fornuftigt grafikkort.

Så er vi enige om at det bør være K jeg går efter eller?

//B
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. november 2011 - 12:56 #5
Det er vi enige om ja :-)
Avatar billede Beach Mester
10. november 2011 - 13:05 #6
Jammen er det så ikke nu vi lige skal kaste lidt point i din kasse... Smider du et svar så jeg kan lukke af?
Takker for hjælpen:-)

//B
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. november 2011 - 13:07 #7
det gør jeg med glæde! og god fornøjelse!
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2011 - 16:04 #8
http://ark.intel.com/compare/52209,52210

Det er lidt nemmere at sammenligne... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2011 - 16:05 #9
Avatar billede Beach Mester
10. november 2011 - 18:22 #10
-->John_Stigers
Jeps, lige præcis den liste jeg fandt i #2
Kunne bare ikke finde dem under den alm. liste over CPUér, så måtte ind og slå dem op enkeltvis under ordrekoderne som Dataworld var så venlige at skrive på deres sider:-)
Men takker for tippet *S*

//B
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2011 - 20:08 #11
Dvsl :)