Avatar billede Cr8300 Nybegynder
09. november 2011 - 18:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

3 Computere at vælge imellem. 2 x 560, 2 x 6950, 1 x 570 etc.

Hej herinde,

Jeg har et problem, som forholder sig sådan, at vi er på udkig efter en ny spille pc til highend perfomance og valget differentiere lidt imellem bedre processer og en smule dårligere gfx kort, eller omvendt. Følgende jeg har tænkt på, er:

Stødsikker PC-æske (8.642,61 DKK)
QPAD FH Komplett L.E.
Cooler Master CM 690 II Advanced Sort
Corsair TX V2 750W PSU
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan"
Western Digital Caviar® Blue 500GB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Operativsystemet ikke valgt
Garanti - Send ind,
Lagerstatus: På lager.

Stødsikker PC-æske (8.078,10 DKK)
QPAD FH Komplett L.E.
Batman: Arkham City (Voucher)
Cooler Master CM 690 II Advanced Sort
Corsair TX V2 750W PSU
Intel® Core i5-2500K Processor
Gigabyte GA-Z68XP-UD3, Socket-1155
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
Western Digital Caviar® Blue 500GB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Operativsystemet ikke valgt
Garanti - Send ind,
Lagerstatus: På lager.

Stødsikker PC-æske (7.504,20 DKK)
QPAD FH Komplett L.E.
Batman: Arkham City (Voucher)
Cooler Master CM 690 II Advanced Sort
Corsair HX 750W PSU
Intel® Core i5-2500K Processor
ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
Western Digital Caviar® Blue 500GB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Operativsystemet ikke valgt
Garanti - Send ind,
Lagerstatus: På lager.
Avatar billede henning9490 Nybegynder
09. november 2011 - 19:31 #1
Jeg har gået det godt igennem.

Det er helt klart dit eksempel i midten der er det bedste..

Din computer i midten bliver hurtigst.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 19:57 #2
Overvej kun at have ét (godt) grafikkort, og så i stedet at bruge pengene på en hurtig SSD - det kan virkelig mærkes, for I/O er ofte en flaskehals.
Tænk desuden også på, om du måske skulle vente med at købe harddisken, for priserne er helt i vejret efter oversvømmelserne i Thailand.
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
09. november 2011 - 21:07 #3
Problemet er... jeg skal købe pc'en for min nevø, og han har ikke pengene til at anskaffe sig et 580'er... desuden er 2 kort ydelses mæssig bedre, ikke? Jeg ved godt der er Sli/Crossfire problemer ang. drivers... derfor jeg står i det her dilemma.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 21:36 #4
Personligt er jeg ikke til SLI (eller Crossfire, for den sags skyld), men det kan sagtens være det bare er en modvilje der varer ved fra den gang der var store problemer med at køre med to grafikkort.

Forskellen mellem en GTX 560 og 570 er ikke så stor. Napper du en overclocket version og smider den i sammen med en SSD får du god ydelse for små penge. Se f.eks. dette system fra Føniks Computer.
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
09. november 2011 - 21:58 #5
Jeg har set på noget tilsvarende, men en 560 ti hawk fra msi, yder næsten det samme som en gtx 570 5-10% forskel, dog kan også 570'eren clockes og det er der den trækker fra, med næsten 35-40% :-) og så er der jo pludselig væsentlig forskel.. dog yder 2 x 560 25-40% mere end et 580'er kort, når de er clocket op.. derfor har jeg lidt svært ved at vurdere hvad jeg skal gøre... uanset hvad, er jeg ret overbevist om at de alle yder fremragende :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 22:03 #6
Ja, du har jo fået min vurdering. Jeg ville fluks sende bud efter den fra Føniks.
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
09. november 2011 - 22:55 #7
Hm, jaa... er stadig lidt i tvivl.. kunne godt få plads i budgettet til at smide en SSD Nova series ind, på den til 8000 :-)

Hvis du lige ser specifikationerne på den, samt 2 x 560 ti OC kort?

Ellers.. kan jeg nøjes med 1 x Msi 570 tf3 PE version... eller gainwards 570 (golden sample) ... der er bare ALT for mange muligheder hvad angår hardware ;-)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 23:09 #8
Jamen, så tag da den! Man kan alligevel ikke fremtidssikre en gamer-pc, og nevøen bekymrer sig næppe om modelnumrene så længe den kører de nyeste skydespil flydende - noget alle de kort du kigger på kan.
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
10. november 2011 - 12:41 #9
Super, du kan bare lige skrive en "svar" løsning, så tildeler jeg dig point :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 14:14 #10
Here you go! Håber drengen bliver glad for den.