Avatar billede JonathanW Nybegynder
07. november 2011 - 09:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke længere søge og finde ord der er i mine dokumenter

Jeg har Vista.

Når jeg går ind i Start / Dokumenter / og vælger mappe og skriver et ord som jeg 100% ved indgår i flere Word-dokumenter, så får jeg ingen resultater. Hvilket er meget meget frustrerende.

Det er tidligere lykkes for mig, men efter et tidspunkt ikke længere. Så vidt jeg ved har jeg ikke ændret ved nogen indstillinger.

Hvis der er en af jer der kan hjælpe mig, vil det være rigtig rart. Hvis det er en fordel at gøre det over Teamviewer, så du kan se min skærm på din PC, fremfor at skrive forklaringer, så vil jeg gerne det. Min mail er: jonathan.weidinger@gmail.com, hvis det skulle være aktuelt at bruge den.

(Jeg er ikke helt sikker på at dette er den rette kategori eller IT generelt er den rette).
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2011 - 09:25 #1
i Start/Kontrolpanel - klik på Indekseringsindstillinger
den skal være startet, og medtage de mapper, dine data ligger på - evt få den til at genopbygge indeks (det kan tage noget tid).
Avatar billede JonathanW Nybegynder
07. november 2011 - 13:30 #2
Mange tak. Jeg er nu på sporet ser det ud til.

Jeg prøver det lige af og vender tilbage.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
07. november 2011 - 13:42 #3
Mange tak.

Det har sat mig på sporet. Jeg prøver det af og vender tilbage.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
08. november 2011 - 13:49 #4
Nu har jeg sørget for at der kun søges i 'Dokumenter' og jeg har genopbygget.

Det gode er, at nu får jeg hits på nogle af mine søgninger, men ikke på alle.

Jeg har kigget efter om jeg kan se mønstre i det, f.eks. om det er dokumenter med en hvis alder eller med en hvis placering.

Tilsyneladende er der ikke noget mønster i det.

Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2011 - 14:39 #5
Avatar billede JonathanW Nybegynder
10. november 2011 - 09:57 #6
Stadig problemer :-(

Jeg har forsøgt at downloade vista-versionen af det du foreslår:

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/confirmation.aspx?FamilyID=BC28ED7F-C51B-49CD-B505-95B91B453284

I den proces får jeg følgende meddelelse:

Windows Update-standaloneinstallationsprogram

Opdateringen er ikke relevant for dit system

Nå ... Hvorfor ikke det ? tænker jeg.

Har du eller andre nogen bud ?
Avatar billede JonathanW Nybegynder
10. november 2011 - 09:59 #7
PS: Jeg har for en sikkerheds skyld lavet søgninger igen på ord jeg VED der indgår i nogle dokumenter. Men ingen hit !
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2011 - 10:57 #8
jf #6 - din vista er 32bit og opdateret med sp1? Ellers vil den ikke indlæses.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
11. november 2011 - 08:31 #9
Den er opdateret med SP2, kan jeg nu se under systemindstillinger.

Tak for din tålmodighed. Hvad gør jeg så nu ?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2011 - 09:58 #10
der har kun været et alternativ - google desktop - men den stoppede for et par måneder siden.
Jeg har kun 'den lange' tilbage - backup af data, formater, indlæst alt forfra, reetabler backup.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
16. november 2011 - 18:00 #11
Mange tak for dine råd. Det viser sig, at en ny bekendt af mig vil hjælpe mig videre ved at sidde sammen med mig og gøre det nødvendige.