Avatar billede Atif Nybegynder
06. november 2011 - 15:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet til mange pc,er

Hej
Jeg har 5-6 computer i hjemmet og når vi skal på nettet allesammen på engang, så falder mange computer fra nettet.Hvad gøre jeg?
En ekstra modem?

MVH
Atif
06. november 2011 - 15:27 #1
Du har vel en seriøs Router som udgangspunkt ?
Avatar billede pstidsen Novice
06. november 2011 - 15:27 #2
Hvordan står de i forhold til hinanden og hvor god er din forbindelse? Hvad bliver de brugt til på nettet? Det er vel trådløst?

Du kan jo prøve og se om det hjælper med et ekstra modem (altså lån et og se om det hjælper, hvis det gør kan du jo købe et efterfølgende).
Avatar billede Psykologen Nybegynder
06. november 2011 - 15:46 #3
Jeg benytter en Netgear VVG2000, den virker fint både med netværks print og internet. Her snakker vi 2 på kabel og 2-3 på trådløst + en netværksprinter der konstant står til, og den klarer det uden problemer i hele huset også med alle på. Der dog enkelte steder i huset hvor signalet driller, men der er bygningsmæssigt det skyldes :)

Prøv at se om du kan låne en af dem, for de virker.

En helt anden ting der kan gøre, at i bliver smidt af. Nu ved jeg ikke om alle køre trådløst, så skal du gøre følgende for at sikre at alt er ok. Jeg har løst mange netværksproblemer for andre på denne måde. Opdatere den router til den nyeste firmware fra din udbyder, hvis det er en du har fået fra din udbyder, ellers skal du opdatere med den nyeste firmware fra producentens side.

Der ud over skal alle bærbare pc's trådløs netværkskorts driver opdateres til nyeste version. Dette løser meget. Havde selv en del problemer på en tidligere router, men det netværkskortene blev opdateret kørte alt uden problemer. Her snakker vi ikke via Windows update eller andet. Nej, det er en tur i kontrolpanelet på de enkelte maskiner, finde ud af porducenten af netkortet og ind og hente de nyeste driver på producentens hjemmeside.

Håber dette hjælper lidt.
Avatar billede Atif Nybegynder
06. november 2011 - 17:34 #4
Jeg har en router fra Fullrate der hedder:ZyXEL P-2812HNU-F1.
Alle vores pc,er benytter trådløs net.
Jeg prøver noget af de gode råd fra jer. Tak for hjælpen
VH
Atif
Avatar billede pstidsen Novice
06. november 2011 - 18:39 #5
Hej igen Atif

Velkommen til E....

Nu er du jo ny her, så du ved nok ikke at det er kotume at vende tilbage til sine spørgsmål med løsningen. Jeg ved ikke om dit indlæg skal forståes sådan, men det jeg tolker udfra det du skriver i #4 er at du ikke havde regnet med at vende tilbage :) Hvis jeg har misforstået det må du undskyld.

En god idé er iøvrigt også at læse faq: www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Atif Nybegynder
06. november 2011 - 20:19 #6
Jeg vidste ikke at jeg kom med en løsning. Det var ikke et løsning.
Men, jeg acceptere det som et svar til mit spørgsmål. Jeg prøver nogle af de løsningsforslag som jeg har fået. tak for hjælpen.
Avatar billede pstidsen Novice
07. november 2011 - 19:38 #7
Glem det :)
Avatar billede Atif Nybegynder
05. januar 2012 - 13:04 #8
Super svar og tak. 30 point