Avatar billede UbuntuBoy Nybegynder
03. november 2011 - 12:15 Der er 5 kommentarer

SSL

Hej med jer,

Jeg prøver at installere SSL på min Ubuntu 10.10 server, men lige meget hvilken guide jeg følger, så viser den ikke nogen sider via https. Nogen der har en guide som er skudsikker og som virker?

Når jeg prøver at gå ind via https, så skal jeg bekræfte det certifikat jeg selv har lavet, men derefter skriver den:
Serveren blev ikke fundet
Firefox kan ikke finde serveren https.

Hvis I skal have mere info, så skriv endelig.
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. november 2011 - 12:40 #1
Hvis du får fat på certifikatet så virker SSL delen faktisk.
De hyppigste årsager til du får certifikatfejl er FQDN er forkert fra den addresse du besøger (hvilket det godt kunne tyde på, hvis du ingen side får efterfølgende), eller at certifikatet er oprettet af en udbyder du ikke betror. Dette kan du klarer ved at importere rod certifikatet fra udbyderen. Men det er ikke derfor at siden ikke vises!

Er det apache? Hvordan set dine conf linjer ud for SSL delen for dette domæne?
Avatar billede UbuntuBoy Nybegynder
06. november 2011 - 07:35 #2
Hej, det er apache2
--------- sites-avaliable --------
<VirtualHost *:443>
ServerAdmin webmaster@localhost
ServerName mit_domain_navn
LogLevel warn
ErrorLog /var/log/apache2/error.log
CustomLog /var/log/apache2/access.log combined

DocumentRoot /var/www/

<Directory /var/www/>
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
allow from all
</Directory>

SSLEngine On
SSLCertificateFile /etc/apache2/ssl/server.crt
SSLCertificateKeyFile /etc/apache2/ssl/server.key
SetEnvIf User-Agent ".*MSIE.*" nokeepalive ssl-unclean-shutdown
</VirtualHost>
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. november 2011 - 03:34 #3
Commonname skal være lig med det webkald der laves. Eks. ssl.example.com

Har du indhold i /var/www mappen, og har apache rettigheder til at læse i mappen?
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. november 2011 - 03:35 #4
...
CommonName på certifikatet = ServerName i apaches vhost conf.
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. november 2011 - 03:35 #5
Giver /var/log/apache2/error.log evt noget brugbart ?