Avatar billede Vedbue Nybegynder
03. november 2011 - 08:48 Der er 3 kommentarer

laaang ( 20 min ) opstart på win 7

Nevøens bærbar er gået "kold" på opstarten. 10 min fra start og skriv navn og så min. 10 min minimum igen, men derefter virker den uden problemer.

Har kørt diverse scanninger på virus, uden noget held, kørt ccleaner og andre programmer også uden det helt store held. Der var dog en rep. af disken, som blev udført.

Kan ikke kører system gendannelse, da der kun er nogle dage på efter jeg fik den over ?

Kan det være en fejl i ini.filen eller reg.databasen, som kan rettet med noget software ?

Nogen forslag udover at købe en ny win7 version, da det var en oem version, der var på.

MVH
Vedbue
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 09:24 #1
hirens har spyware program liggende der kan fjerne hvis det er tilfældet

http://www.hiren.info/pages/bootcd

det vil overhovedet ikke være løsningen at købe et nyt styresystem

den OEM version du har er også en fuld version - ja det er det

det er et svært at fjernløse sådan et problem da det kan være alt fra ram til en dårlig harddisk den har svært ved at læse

jeg vill selv om det tager lang tid geninstallere den

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

jeg går gerne den her vej og fjerner partition c og opretter en ny på damme størrelse i et huk

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg
nu er den helt ren og bliver auto formateret
der kan sagtens være andre løsninger men nu er den ren
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 10:37 #2
Kør "chkdsk /r /f" det vil hjælpe ganske meget
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2011 - 17:06 #3
Hvad med opstartsprogrammer?
Har du forsøgt at deaktivere dem som man kan uden det skaber problemer?
Kender dog ikke lige hvilke man skal lade være, da jeg kører xp her.