Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 12:00 Der er 15 kommentarer

mine programmer ??

Hej alle.
Jeg har viiirkelig brug for hjælp...
Jeg er kommet til at installere sådan, at alle mine programmer AUTOMATISK bliver åbnet med photo gallery...
Hvad gør jeg for, at få de gamle indstillinger tilbage? Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 12:04 #1
Er ny herinde, så ved ikke, om spørgsmålet er oprettet under det rigtige kategorier?
30. oktober 2011 - 12:14 #2
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 12:17 #3
Det vil jeg fremover gøre.. Tak!
Ved du, hvordan jeg kan se, om der før er stillet det samme spørgsmål, som jeg stiller?
Jeg har nemlig problemer med at åbne de forskellige programmer, da de automatisk bliver åbnet med photo gallery?
tak! :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2011 - 12:20 #4
Det vil jeg fremover gøre.. Tak!

men bare ikke idag?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2011 - 12:25 #5
Prøv en system gendannelse
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 12:46 #6
som du kan læse, er jeh ny herinde... og ´dette er mit første indlæg, derfor vil jeg fremover, være opmærksom på, hvor jeg skal stille de forskellige spørgsmål :-)
Jeg kan ikke prøve en system gendannelse, da der står, at systembeskyttelse er slået fra, hvordan ændrer jeg dette?
30. oktober 2011 - 12:55 #7
Men du har stadig ikke skrevet om ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm - her er et trix ...
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 13:17 #8
Hvordan skriver jeg om ?
Du har sendt et lik, hvor jeg kan gemme forskellige filer/ programer
hvilket skal jeg gemme, og hvad gøe jeg bafefter, for når jeg trykker udpak alle, står der:  de nøgler og værdier der findes ........................exe reg, er blevet føjet til registeringsdatabasen , så trykker jeg ok, men der sker ikke noget
tak for hjælpen! :-)
30. oktober 2011 - 13:32 #9
Hvilket STYRESYSTEM du kører med ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 13:40 #10
hmm windows 7 ?? tror jeg ? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. oktober 2011 - 14:17 #11
Hej, og velkommen til!
Tryk på [Start] og så [Standardprpogrammer] i højre side.
Nu vælger du så [Skift indstillinger for automatisk afspilning].
Ud for punktet [Programmer og spil] ændrer du den blot til [Spørg mig hver gang], så skulle den være i orden igen.
M.v.h.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. oktober 2011 - 15:10 #12
Der er gået kludder i dine "File Extension Type Associations"

Det kan fixes med en .reg fil: http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

Det er nok "lnk - Shortcut link (LNK) files." du skal have fat i......
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 19:49 #13
Hej Vejmand... Tusind tak! Men men... der er et problem... når jeg trykker på det link, og vil installere det, står der:
  de nøgler og værdier der findes ........................exe reg, er blevet føjet til registeringsdatabasen
???? så programmet kører altså ikke?
tak på forhånd :)
- og til CrKrogh, det var i forvejen installeret på: spørg mig hvergang, så det hjælp ikke :(
Avatar billede vejmand Juniormester
30. oktober 2011 - 19:59 #14
Ikke helt forstået????
Du skriver exe.reg
Er det den du har "merget"?
Hvad med shortcut filen?

Efter du har kørt dem, skal du genstarte computeren.
Har du gjort det?
Herefter skulle problemet gerne være løst.......
Avatar billede b.b Nybegynder
03. november 2011 - 16:41 #15
Hejsa.

Du skriver at alle dine "programmer" åbner med Photo Gallery.

Mener du ikke at alle dine filer (dokumenter, regneark, tekst filer, musik osv.) åbner med det forkerte?

Prøv at komme med et eksempel på et "program" som du har problemer med.