Avatar billede some_one Nybegynder
27. oktober 2011 - 01:36 Der er 1 kommentar

directx problem

har købt spillet Battlefield 3 som udkom for ca. 30 minutter siden

men hver gang jeg starter spillet får jeg denne fejlmeddelelse :{

---------------------------
DirectX device creation error
---------------------------
Failed creating D3D device of at least version 10.0 on adapter "Intel(R) HD Graphics Family" with driver "28562". Error is DXGI_ERROR_UNSUPPORTED ("Unsupported.").

This is typically caused by not having the minimum required DirectX support in the GPU.

For NVIDIA GPUs, DirectX 10.0 support is required.

For AMD and GPUs from other vendors, DirectX 10.1 support is required.

---------------------------
OK
---------------------------

mit grafikkort er et Nvidia Geforce GTX 260 som har support for directx 10

Og ja jeg har downloadet og installeret de nyeste drivere til den og genstartet computeren

udover grafikkortet burde resten møde de rekomenderede krav til spillet

intel i5-2500k quad core 3.4Ghz
4 gb ram
1 TB hdd

håber nogen kan hjælpe mig med dette problem :{
Avatar billede some_one Nybegynder
27. oktober 2011 - 02:05 #1
jeg fandt selv ud af det :)

det havde noget at gøre med mit Asrock Extreme3 gen3 motherboard utilities (virtu)