Avatar billede fqthjoe Nybegynder
25. oktober 2011 - 11:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2010 mail modtagelse/afsendelse

Hej eksperter,
Har en SBS Server 2011 standard, hvor der er inkluderet Exchange Server2011. Alt er installeret færdigt. Nu mangler jeg bare at konfigurere den "rigtigt". Jeg kan sende internt mellem de brugere der er oprettet. Men kan ikke sende ud eller modtage fra eksterne afsendere/modtagere.
Jeg har lavet en en MX record som peger på min eksterneIP adresse fra gigahost, hvor selve mit domaine er.
Er der nogle der lige har en step by step, hvordan jeg gøre,
sådan i korte træk. Har googlet lidt, men synes ikke jeg lige kan se hvordan præcis man gør.
Takker mange gange..
/THJOE
Avatar billede kgkg Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:40 #1
For at modtage mail, skal du først og fremmest sørge for at port 25 routeres til din servers IP adresse.

Og så kan du bla. bruge TELNET til at tjekke connectivity til din mail server, der er tonsvis af sider som beskriver hvordan du gør det, og her er et link til en af dem.

http://www.hosting.com/support/email/telnet
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
24. november 2011 - 14:18 #2
Tak for svar.
Smid gerne svar til points.Fin side.
Fik en ekspert til at rette dns'erne til. så nu spiller det.
/THJOE
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. november 2011 - 17:19 #3
Hermed et svar