Avatar billede doomhawk Nybegynder
20. oktober 2011 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan starter man automatisk VPN ved windows 7 opstart?

Nu har jeg siddet og rodet med det i 4 timer og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg får min VPN til at starte op med windows 7?

Jeg har prøvet forskellige guides på nettet som de her to:

http://www.buchatech.com/2011/04/configure-windows-to-automatically-connect-to-vpn/#more-1617

http://ninjix.blogspot.com/2011/02/how-to-automatically-connect-windows-7.html

Men det virker simpelthen ikke for mig.

Kan ikke forstå at det skulle være så svært. Jeg har lavet en genvej til min VPN forbindelse på skrivebordet og den kan jeg bare dobbeltklikke på og så er forbindelsen i gang. Men windows kan ikke finde ud af at bruge genvejen hvis jeg f.eks ligger den ind under startmenu-programmer-startup.

Jeg kan selvfølgelig bare dobbeltklikke på genvejen hver gang jeg starter windows op men det irritere mig at jeg ikke kan få det til at virke og desuden kommer jeg sikkert til at glemme at starte VPN op hvis jeg selv skal huske det.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig :-)

På forhånd tak
Avatar billede jokkejensen Novice
20. oktober 2011 - 15:56 #1
Der står jo i guiden at du skal ligge en BAT fil i windows startup / scheduled tasks..

som indeholder:

C:\Windows\System32\rasdial.exe "MY VPN" "DOMAINNAME\USERNAME" "PASSWORD"

Start den sammen med windows.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
20. oktober 2011 - 16:18 #2
Tak for din respons.

Det kan jeg ikke se der gør. Jeg læser det som om den skal ligge på c-drevets rod (c:\AUTOVPN.bat).

Det kan du se når du kigger længere nede i guiden for indstillinger i Windows Task Scheduler under fanen "Actions"

Jeg går ud fra det er det første link du har kigget på.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. oktober 2011 - 16:22 #3
Hvad står der i din bat fil ?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. oktober 2011 - 16:22 #4
erstat username og password før du poster noget her !
Avatar billede doomhawk Nybegynder
20. oktober 2011 - 16:50 #5
Der står:

cd C:\Windows\System32\rasdial.exe "MY VPN" "USERNAME" "PASSWORD"

rasdial.exe ligger det sted som stien peger på og "MY VPN" er også min vpn forbindelses navn.

Iøvrigt hvis jeg dobbeltklikker bat-filen kan jeg lige nå at skimte i command prompten at der står: "the system cannot find the path specified"

Jeg skiftede så bat filen til:

C:\Windows\System32\rasdial.exe "MY VPN" "USERNAME" "PASSWORD"

Nu ser det så ud til at den finder det rigtige sted men det virker alligevel ikke.
Avatar billede Nereos Nybegynder
25. oktober 2011 - 16:55 #6
prøv at skrive "pause" som det sidste i bat filen. Så kan du se hvad der står.
For at fjerne vinduet skal du så bare trykke enter eller lukke den på krydset.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
04. november 2011 - 00:28 #7
Jeg lukker denne tråd. Jeg har ikke fundet en løsning. Men som tak indsatsen kan i skrive et svar jokkejensen og Neroes, så får i 100 point hver.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
03. februar 2012 - 00:48 #8
Lukket