Avatar billede 2pretty4u Mester
14. oktober 2011 - 06:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kalender synk fra Icloud til iPad 2 og iPhone 4

Kære allesammen

Jeg har ligesom mange andre straks opdateret min iPad 2 og iPhone 4 til iOS 5, samt opdateret Lion m.v. Jeg har før iCloud benyttet MobileMe til at synkronisere kalender og kontakter etc. fra skyen til iPad, iPhone, Windows PC og Macbooken uden problemer. Nu efter iCloud er kommet kan jeg kun synkronisere til Macbooken og PC'en, iCloud'en virker bare ikke. Har sat den op korrekt (efter min mening) på iPad'en og telefonen..

Jeg kan ligeledes ikke åbne mappen i "settings" Email, kontakter og kalender på iPad'en, den fryser bare og på telefonen kan jeg ikke se emnerne "kalender og kontakter". Jeg har reinstalleret softwaren på mobilen og iPad'en; intet virker.

Nogle som har en god idé?

Mvh

SRN
Avatar billede bunya Nybegynder
24. oktober 2011 - 17:34 #1
Jeg har også samme problem. Er der kommet en løsning på synkronisering af kalenderen med iPad-2?
Avatar billede 2pretty4u Mester
24. oktober 2011 - 18:32 #2
Hej Bunya

Jeg har ikke fundet en løsning endnu.

Tog dog den hårde vej og oprettede en ny Apple ID for derefter at genoprette tlf og ipad på ny fra en anden computer. Herefter overførte jeg kalendere / kontakter til den nye pc for derefter at synkronisere disse til den nye iCloud bruger og så synkronisere tlf og iPad med den.

Det er meeeget besværligt, men nu virker det på begge enheder. :s
Avatar billede 2pretty4u Mester
24. oktober 2011 - 18:33 #3
Jeg ved ikke om grunden kan være at jeg havde for meget data i min kalender / kontakter til at iCloud kunne magte det. -- Meen burde ikke være det.
Avatar billede bunya Nybegynder
25. oktober 2011 - 13:59 #4
Hej 2pretty4u, 1000 tak for svarene.
Det lyder ellers lidt besværligt. Men der må da være en nemmere løsning. Ellers må jeg leve med min Iphone's kalender. Det fungerer heldigvis.
Avatar billede 2pretty4u Mester
25. oktober 2011 - 14:47 #5
Ja er en "smule" besværligt. Kontaktede ligeså Apple, og deres bud var; "genstart enheden(erne), hvis det ikke virker, så genopret den / dem". Så det var ikke til megen hjælp.

Men det hele virker nu, så det er rart. Bortset fra at jeg mistede de 20 gb gratis ekstra plads, som sku overføres fra min tidligere MobileMe bruger til iCloud brugeren.. Men ja, det går nok :)
Avatar billede 2pretty4u Mester
14. oktober 2013 - 14:48 #6
I mangel af svar, har jeg selv lagt ét. Hvis nogen føler sig snydt, så skriv endelig :)