Avatar billede alham1982 Nybegynder
10. oktober 2011 - 22:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Acer Aspire 4520 skærmproblemer

Hej alle

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med min skærm på en acer aspire 4520. Nogen der ved hvad der styrer skærmbilledet, ( om skærmklappen er åben eller ej).
Jeg har stadig billede på min, men skærmenbilledet vises kun ca 8 cm før den er lukket (ikke særligt funktionelt). Af og til når jeg åbner den hurtigt til ca 90 grader så kan billedet komme frem, men forsvinder relativt hurtigt igen. Den virker på en ekstern skærm. Jeg troede i starten at det var lcd panelet, men afviste det igen da jeg ikke kunne fremprovokere fejl ved at trykke omkring panelet. Jeg tror måske det kan være lcd kablet eller den part der nettop er med til at styre om skærmklappen er åben eller ej. Acer hjemmeside har ikke en partoversigt som fx Lenovos hjemmeside har. Det synes jeg er irreterende
Nogen der vil dele ud af sin viden.

På forhånd tak.
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2011 - 22:50 #1
med hensyn til problemets årsag, så mener jeg, som du selv er inde på, at der er tale om en defekt i LCD kablet (med ca 20 supertynde skærmede ledninger fra bundkort til skærm).

Selve skærmkontakten (lille magnetkontakt), så tvivler jeg stærkt på at den kan komme så meget ud af justering...der er notorisk næsten ingen plads omkring skærmhængslerne hvor den sidder.

mht. part oversigt, så har siden her det meste
http://www.zandparts.com/acer/index.php?cPath=139443

mvh :-)
Teknik
Avatar billede alham1982 Nybegynder
10. oktober 2011 - 23:03 #2
Hej Teknik.
Jeg takker for et hurtigt svar. Jeg må forsøge med et lcd kabel. afhængig af hvad den koster.
Avatar billede alham1982 Nybegynder
10. oktober 2011 - 23:09 #3
Synes ikke rigtigt at jeg kan finde lcd kablet på siden du har henvist mig til...
Avatar billede Wally73 Mester
11. oktober 2011 - 00:13 #4
Vi kan da i hvert fald afvise at det er knappen til detektering af om skærmen er lukket der er defekt, da den i så fald heller ikke ville virke med en ekstern skærm.
Avatar billede alham1982 Nybegynder
11. oktober 2011 - 02:01 #5
Hej Wally. Jeg pointere lige at jeg ikke har indstillet pc'en til at slumre eller lignende når skærm klappes i. Af den grund burde den virke på en ekstern skærm. Det er derfor jeg også mistænker knappen der nemlig detektere om skærmen er klappet i eller op
Avatar billede Wally73 Mester
11. oktober 2011 - 08:22 #6
#5 fint nok, men så burde fejlen jo heller ikke være der når det kun er den interne skærm, der benyttes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2011 - 16:35 #7
alham1982> http://www.eksperten.dk/spm/948902 luk lige dette. Næste gang, så husk at der skal gå 7 dage før du spørger igen :)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 17:05 #8
Jeg ville anbefale at kontakte Acer først hvis du stadig har garanti - ellers er der kun én vej - nyt kabel eller ny pc :S
Avatar billede teknik Juniormester
13. oktober 2011 - 09:41 #9
Kablet ligger under "Cable"
Mht. om det skal være "LCD" eller "LCD uden CCD"
Så mener jeg at CCD dækker over "lysfølsom chip", dvs. antageligt webcam.

I DK kan man få kablet med webcam hos
http://www.techmaster.dk/acer-cable-lcd-50ahs07004-til-sk%C3%A6rm-med-webcam-p-5883.html?cPath=395_1397_1399

og uden webcam hos
http://www.computersalg.dk/produkt/311548?varenummer=311548&SamleMenuID=36&gruppe=5075&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Acer&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
Avatar billede alham1982 Nybegynder
13. oktober 2011 - 17:02 #10
Jeg beklager med at jeg ikke har slettet den anden tråd og jeg vidste ikke at man skulle vente i 7 dage, men det skyldes selvfølgelig at jeg ikke har læst reglerne 100 procent. Man må da sige at det virkede anden gang jeg skrev. Beklager tak for alle jeres svar. Jeg prøver med et lcd kabel. Tak Teknik.