Avatar billede calle12 Nybegynder
09. oktober 2011 - 19:48 Der er 5 kommentarer

ekstra modem/router på kabel tv

Hey

Min PS3 har problemer med at komme på internettet, og er blevet fortalt at jeg skal koble den til nettet via kabel istedet for trådløs.
Problemet er bare at modem og router står på 3 sal og kablet skal bruges i stuen, og det er ikke nemt at få ført et kabel ned i stuen. det eneste kabel der er kørt ned i stuen fra 3 er kabel tv'et. derfor tænkte jeg om det er muligt at koble et ekstra modem eller ligende på kabel tv ledningen hvorved det er muligt at få et fast stik ned i stuen.

Hilsen
Casper
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 04:20 #1
Det kan du desværre ikke.
Et kabelmodem benytter et bestemt frekvensområde på kabelnettet og hvis du slutter flere modems til, så snakker de oven i hinanden.

Det svarer lidt til at du forsøger at lave to eller flere samtaler over den samme telefonlinje.
Avatar billede calle12 Nybegynder
10. oktober 2011 - 19:20 #2
Og der findes ikke en anden løsning hvorved man kan videre føre internettet via kabel tv kablet? der er kun den trælse vej og få fundet en måde at trække et kabel oppe fra modemet?
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 22:56 #3
Der er ingen måde, hvorpå du kan benytte antennesignalet.

Du kan enten trække et kabel eller benytte bedre antenner, men antenner koster typisk omkring 1000kr. stykket.
Avatar billede calle12 Nybegynder
11. oktober 2011 - 18:06 #4
Bedre antenner? hvad mener du med det?
Avatar billede Wally73 Mester
12. oktober 2011 - 07:24 #5
Du kan få bedre antenner til dit trådløse netværk.
De kan være bedre til at sende og modtage generelt, men de kan også gøres mere retningsbestemte for virkelig at hæve ydelsen i et område.

Kig på Danbit's katalog på side 20.45 og 20.46
http://www.danbit.dk/produkter/2001.phtml