Avatar billede Jemmer_CCIP Nybegynder
08. oktober 2011 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

QNAP TS-419U+ vs. TS-459U-RP

Jeg er i vilrede...

Jeg kikker på disse 2 NAS..
Som jeg ser det har de samme performance.
TS-459U-RP har dual PSU og 104MB ram. Men det er også næsten det eneste jeg kan finde.
Men jeg kan finde TS-419U+ til ca. 3.500kr. og TS-459U-RP koster 9.000kr.
Jeg kan bare ikke se hvad jeg får for mine 5.500kr. andet end 512MB ram og dual PSU..

Kan i se noget jeg ikke ser ?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. oktober 2011 - 20:51 #1
flash memory -16 MB på den ene og 512 på den anden..

den med flest ram har ddr2 ram mens den med færrest er ddr3 ram

den ene har 4 den anden har 5 usb

der er os forskel på strøm forbruget

den ene har 2 mens den anden har 3 blæsere mm. se mere her:

http://kortlink.dk/9qvv

http://kortlink.dk/9qvu
Avatar billede Jemmer_CCIP Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:18 #2
Ja, jeg har også fundet den hardware compare ting de har.
Men jeg kan bare ikke finde for 5500kr. forskel på de 2 bokse.
Men jeg tror jeg retter blikket på TS-419U+ da den har DLNA og den anden har ikke. + den er 5500 billigere.

Thanks anyway.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. oktober 2011 - 21:30 #3
forskellene de som kan betyde noget har jeg skrevet ovenfor ;)

Men vil nu os sige det er ret mange penge for så små nas løsninger som er SÅ begrænsede..
Avatar billede Jemmer_CCIP Nybegynder
08. oktober 2011 - 21:47 #4
Jeg har kikket meget rundt på nettet på bla.

Readynas
Synology

Og der var QNAP den jeg syntes bedst om i forhold til det jeg skal bruge.

FTP
RSYNC
SAMBA
DLNA
IP CAM
Torrent

Og så har den jo 1 mill andre features.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. oktober 2011 - 21:53 #5
#4 TJek Freenas.org ud, de har netop udgiver version 8, kan være den har følgende features og så kan du nøjes med og købe en stationær.. eller andet hvor ved du selv kan opgradere/nedgradere/udskifte mm..
Avatar billede Jemmer_CCIP Nybegynder
08. oktober 2011 - 22:05 #6
Jeg har en freenas, men det koster bare  meget i strøm.. den skal køre 24/7 så det er for mange penge hvis der skal køre en pc.
Jeg tænker at købe QNAP og så sætte en PC på arbejdet og så lade QNAP sende RSYNC backup ind til PC'en på arbejdet som så skulle køre freenas. Men måske kun v7 da v8 mangler meget stadig.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. oktober 2011 - 22:41 #7
#6 Okay ;) Mente ellers freenas var meget strømbasparende på en pc.. kender en der har haft det og den underclockede hans cpu så der burde blive sparet på strømmen, men det kommer jo os an på flere ting (: