Avatar billede danish1977 Nybegynder
06. oktober 2011 - 09:47 Der er 6 kommentarer

Godt Freeware backup-program

Hej Eksperter,

Jeg søger et godt backup program efter at have prøvet flere forskellige, uden held.

Dem jeg har afprøvet ovetrskriver selvsamme backup fra dagen før, og kan ikke ændres i indstillinger så jeg kan lave en separat backup for hver dag i en uge.

Jeg ville gerne at jeg kunne lave en hel kopi af en mappe på min computer og gemme den. Næste dag laver jeg en ny kopi, uden at overskrive den gamle, måse i en ny dato-folder.

Det er jo ganske simpelt, programmet behøver ikke engang at skulle verificere slettede eller opdaterede filer, blot lave en kopi på min computer.

Jeg bruger dropbox til mine ansatte, og er lidt utryg ved om noget går tabt, derfor ville jeg gerne at jeg kunne finde filerne i min egen kopi, genereret automatisk...fortløbende en gang i døgnet.

(Ja, jeg kunne bruge en server, men mit netværk her (((Kenya))) er ikke altid lige stabilt, og serveren er stillet mig i udsigt, men først senere på året)

Nogle hint til at hjælpe mig med ovenstående uden at skulle rode manuelt hver eneste dag?
Avatar billede chalde Seniormester
06. oktober 2011 - 10:58 #1
Avatar billede Safeman Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:59 #2
Backup af data stiller jo mange spørgsmål, men et par simple spørgsmål kunne være:

1. skal programmet være gratis eller må det koste (ser godt overskriften, men alligevel)?

2.  Skal du holde dine backupdata lokalt, eller må de placeres eksternt (større sikkerhed)?

- Safeman
Avatar billede danish1977 Nybegynder
06. oktober 2011 - 17:44 #3
Umiddelbart kan jeg ikke se at dette program opretter en backup pr. dag, den overskriver den samme backup igen og igen.

Overser jeg en indstilling?
Avatar billede danish1977 Nybegynder
06. oktober 2011 - 17:48 #4
@Safeman:

Gratis og lokalt på min egen maskine.
Online backup kender jeg alt til, men det får jeg aldrig til at køre med netværket her i Kenya (ca. 800MB)

En backup i en folder per dag.
Næste dag, en ny backup, i en ny folder.
Evt. sletning af backups mere end 7 dage gammel eller indstillelig - gør mig ikke noget at jeg slev skal slette gamle backups.

Det kan jo i bund og grund klares med bare at lave et manuelt backup-bibliotek, lave en ny mappe for hver dato og lave kopieringen manuelt, men...det får man jo aldrig gjort, og en skønne dag...rigtige mænd græder..er det ikke det man siger?

En backup der overskriver sig selv hver dag er til ingen nytte, hvis en af mine fol sletter alt i dropbox har jeg intet hvis min backup laver en backup umiddelbart efter at alt er slettet og jeg ikke lige sidder ved computeren, alternativt skal jeg checke alle filer i min dropbox forud for at tage backuppen - dur ikke :(

Bare en kopi af mine filer i separat folder, dag for dag :)
Avatar billede chalde Seniormester
06. oktober 2011 - 22:06 #5
#3 Det kan godt passe at versionering kun er tilgængelig i Pro. En forglemmelse her fra da jeg har opgraderet til Pro.
Avatar billede helt83 Nybegynder
22. november 2011 - 11:07 #6
Hej danish1977

du skulle tage et kig på gfi i freeware edition http://www.gfi.com/downloads/register.aspx?pid=bkupf

tror det kan indfri de flest af dine ønsker.

mvh
helt83