Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2011 - 22:33 Der er 4 kommentarer

Kan ikke oprette forbindelse til min NAS

Hej

Jeg ejer en NAS harddisk af typen Linksys Mediahub nmh 410. Jeg har det problem at jeg ikke kan få lov at oprette et drev til Mediahubben. Ville gerne kalde den Z:, men intet virker. Har prøvet at oprette en forbindelse til min NAS gennem "Denne computer" - "opret forbindelse til et netværksdrev" hvorefter jeg taster at drevet skal hedde Z: og under mappe taster jeg IP-adressen på min NAS. Herefter kommer en dialogbox op hvor der står: Netværksstien \\192.168.1.11 blev ikke fundet.
Jeg kan godt pinge min NAS og også finde den ved at skrive IP-adressen i søgefeltet på min browser.
Jeg har selvfølgelig flere gange forsøgt at geninstallere min NAS, men med samme resultat, ikke noget drev. Under installationen skal man også indtaste hvilket drev (Z:) man vil give sin NAS og det gør jeg hver gang, uden resultat.
Det har før virket og jeg må jo have lavet en eller anden dumhed, der nu gør at jeg ikke kan installere min NAS igen.
Jeg er ikke nogen ørn til computere.......overhovedet, nok derfor jeg ikke kan løse problemet.
Jeg kører windows XP og min router er en TDC homebox. Har talt med TDC et par gange og de kan se at alt ser normalt ud hos dem og hos min homebox.
Så lettere desperat skriver jeg nu her, i håb om et kvikt hoved der kan hjælpe.
05. oktober 2011 - 06:31 #1
... du skal sansynligvis definere nogle SHARE / ADGANGE / RETTIGHEDER på NAS'en først ?!?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2011 - 08:25 #2
Min NAS har en konfigurationsside. Her er der 5 muligheder. Oversigt, system, disk, sikkerhedskopiering og tjenester. Under tjenester er der igen 5 muligheder. Fjernadgang, windows-fildeling, mediaserver, itunesserver og FTP server. Alt er aktiveret undtagen fjernadgang og FTP server.
Jeg har aldrig ændret på noget herinde og alt har førhen virket. Under windows-fildeling kan jeg se at Nassen deler 2 filer, nemlig backup og media. Under media ligger alt der er på Nassen, jeg kan bare ikke se noget af det i windows.
Ellers kan jeg ikke lige se jeg kan definere nogle andre share/adgange og rettigheder.
Øv !
05. oktober 2011 - 14:01 #3
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede thomas76 Nybegynder
14. oktober 2011 - 21:59 #4
Har du givet NAS´en en fast IP?
Hvis ikke så prøv det.
derefter prøv så at tilføje et netværksdrev.