Avatar billede mr.handstand Novice
04. oktober 2011 - 22:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke installere NAS D Link 320, den bliver aldrig synlig i installationsproces step 2

HJÆLP.

Har købt en NAS, og er åbenbart mere blank inden for IT end jeg gik og troede...

Helt simpelt, out of the box. Har sat en ekstra disk i, så den har 2x1TB, sat låget på, ethernet kabel i router, strøm til, CD i Win7 bærbar, trykker start>next>next osv, men... Step 2 hvor der står vælg en enhed forbliver blank.

Og så kommer jeg bare ikke længere.
Hvad gør jeg herfra - som sagt i første linje er jeg fuldstændig blank.
Det er en Zyxel router som er "styret" af min arbejdsgiver, forstået på den måde at de har præ-konfigureret den, og jeg aner intet om den (fast ip / dynamisk ip) etc. og jeg ved dybest set heller ikke hvordan jeg kommer ind i den, hvis der overhovedet er åbnet for at jeg kan.

What to do?

- Der er blå lys i både disk L og Disk R, så de burde sidde rigtigt monteret. Kan også høre at disk starter op. Netværks indikation på bagsiden viser asynkrone blink, så der sendes frem og tilbage til router.

Kan det være noget win firewall rod? (har forsøgt med at deaktivere både privat netværks-firewall del og offentlig firewall del uden nogen ændring.

Har googlet mig frem til noget med router porte der måske skal åbnes - her er jeg altså blank og tvivler meget på at jeg overhovedet har adgang til dette i min arbejdsgiver administrerede router.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
05. oktober 2011 - 00:03 #1
har du overvejet at læse brugervejledningen? Den ligger også frit tilgængeligt på internettet. Eller er det overkill?
Avatar billede mr.handstand Novice
05. oktober 2011 - 06:33 #2
Bare glem det - kablede min bærbare og slog firewall fra. Derefter kunne jeg se NAS.