Avatar billede kemiskdild Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:09 Der er 8 kommentarer

Udskrift af PDF fil UDEN reklamer

Hejsa!

Jeg har nogle pdf kompendier fra nettet liggende. I bunden af hver side er der forskellige hyperlinks reklamebannere man kan trykke på og blive viderestillet til deres sites.

Dog står jeg i den situation at jeg skal udprinte disse kompendier som alle er 100+ sider.

Vil dog gerne undgå at udprinte reklamerne med, da det vil tærre væsentligt på min toner!

Nogen der har en fidus til at undgå reklamerne på ens udprint?

Det er forøvrigt hentet fra bookboon.com og det er helt præcist følgende kompendie:

http://bookboon.com/dk/studie/okonomi/mikrooekonomi

Håber der er nogen der kan hjælpe, fpr udover det kompendie har jeg 3-4 andre der skal udprintes!

På forhånd tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2011 - 18:23 #1
Det er mig bekendt ikke muligt at fjerne reklamer dynamisk under printning fra en pdf som er downloadet.

Du kan fjerne reklamer dynamisk hvis du generere pdf til pring ved at forhindre reklamerne i at "komme ned" på det materiale du generere printet fra.

I dit tilfælde er mit bedste bud at du med et værktøj sletter reklamerne manuelt fra dine dokumenter før du pringer. Dette kan gøres med *Adobe Acrobat (ikke readeren) og måske findes der også gratis værktøjer der kan.

Det er lidt en arbejdstung proces, men som jeg ser det eneste mulighed i en færdig downloadet pdf
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:36 #2
Synes da bare der burde være en mulighed hvor man printer uden hyperlinks? Eller en metode til at gemme sin pdf fil uden dem?

for det er nok "billigere" at printe de godt 400 sider MED reklamer istedet for manuelt at slette dem alle sammen inden man printer....
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2011 - 19:40 #3
ja - eller købe kildematerialet - nu har du valgt en gratis version med reklamer. Lev med det, eller betal for teksten.
Og hvem vil have dem (100+ sider) på print når det kan læses via pdf?
Det er ikke bare dig, der vil genudgive tekster uden reklamer?
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
04. oktober 2011 - 19:44 #4
hehe nej det er det dog ikke :)

Det er ikke muligt at få materialet UDEN reklamer, det er gratis studiemateriale, og vil have det printet pga jeg ikke har nemt ved at læse sp meget på en skærm......

Det fremgår også alt sammen af linket jeg har sat ind.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2011 - 19:46 #5
Mig bekendt kan du kun opnå det, hvis du fjerner de ting der skal fjernes under genereringen af pdf'en. Når du henter en færdig pdf, er du nødt til at slette tingene manuelt inden du printer
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. oktober 2011 - 20:29 #6
download "trial udgaven" af Nuance PDF Converter 7 Professional" som er et HAMRENDE effektivt program ... koster 100$ hvis du vil benytte det ud over de 30 dage...

kan VARMT anbefales og vi sælger det (Systemteknikker på dokumenthåndtering & scannings løsninger)...  og programmet er bare SÅ meget bedre og billigere end Adobe Acrobat..

Også ellers konverter PDF-filen til Word med Tekst genkendelse og slet billederne og lav dem tilbage til PDF ...

Du kan bare google navnet som skrevet...
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2011 - 20:50 #7
og 100$ er ca halv pris i forhold til den orginale adobe acrobat med mindre du kan købe en studie version.

Mener også at du kan downloade acrobaten i en trial version
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. oktober 2011 - 22:50 #8
tager du distributør kostpriser er en standard pakke ca. 2400,- + moms og en pro udgave ca. 3500,- + moms ... så der er MEGET langt ned til 100$ for noget der kan det samme ...