Avatar billede Stenbideren Juniormester
01. oktober 2011 - 20:34 Der er 3 kommentarer

Kan man redde en extern HD?

Min externe HD vil pludseligt ikke"spille" mere.  Jeg fandt ud af at den 12 volt strømforsyning ikke afgiver strøm over hovedet.
Så har jeg målt 16 volt på en anden der hedder 12 volt og sat den til HD'en.  Min stationære PC win XP giver nu lyd når der tændes for HD'en, der er konstant lys i den "bar" der løber når der overføres data, men der vises intet indhold. Og i "Min Computer" vises drevet slet ikke.
Har jeg mulighed for at redde hvad jeg har på HD'en over på en anden HD, eller er det mon umuligt?

Samtidig beder jeg en venlig sjæl forklare mig hvorledes jeg "slukker" for et spørgsmål her i Eksperten?
Med venlig hilsen  Stenfiskeren.
01. oktober 2011 - 20:44 #1
Avatar billede LiveAdmin_DK Nybegynder
01. oktober 2011 - 23:53 #2
Du kan pille den harddisk der sidder i ud og overføre filerne den vej, den proces kræver at du har adgang til en desktop, eller har nødvendigt udstyr, fx hdd dock.

Hvor befinder du dig evt.?
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 23:54 #3
Hvis man har fået et svar man kan bruge, beder man bare den eller dem, som har hjulpet, om at lægge et svar. Når svaret er givet accepterer man det. Hvis man ikke har fået noget brugbart, lægger man selv et svar. Du kan selv lægge et svar her som du efterfølgende accepterer, så har du lukket.
Ang. den HDD, hvis den er i en kasse, så tag den ud, og sæt den som slave til bundkortet og brug computerens strømforsyning.