Avatar billede TumseMM Nybegynder
30. september 2011 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dropdown box problem

Hej Eksperten.dk

Har denne historik, hvor jeg har submit-knapper med de forskellige datoer, men i stedet for at fylde siden med submit-knapper, har jeg tænkt mig at lave én lang drop down box med alle datoerne.

Problemet er, at den laver en dropdown box for hver dato?? Samt kan man ikke vælge datoerne?

<?php

include("connect.php");

echo '<form method="POST">';

$res = mysql_query ("SELECT date FROM q WHERE date < DATE(NOW()) ORDER by id");

while($row = mysql_fetch_array($res)){

echo '<select name="dato">
<option value='.$row['date'].'>'.$row['date'].'</option>
</select>';

}

echo '</form>';
?>

Det fungerede før da jeg bare havde indsat:
<input type="submit" value='.$row['date'].' name="dato">';, der hvor der nu står <select><option> formel.

Please help!
Avatar billede lars_ Nybegynder
30. september 2011 - 09:51 #1
Du har en forkert løkkestruktur. jeg har lavet en rettet løkke nedenunder:

<?php

include("connect.php");

echo '<form method="POST">';

$res = mysql_query ("SELECT date FROM q WHERE date < DATE(NOW()) ORDER by id");

echo '<select name="dato">
while($row = mysql_fetch_array($res)){
  <option value='.$row['date'].'>'.$row['date'].'</option>
}
</select>';

echo '</form>';
?>
Avatar billede lars_ Nybegynder
30. september 2011 - 09:52 #2
Hov,.. der er selvfølgelig lige lidt med echo du skal ha på plads nu! :-)
Avatar billede majbom Novice
30. september 2011 - 19:29 #3
<?php

include("connect.php");

?>

<form method="POST">

<?php

$res = mysql_query ("SELECT date FROM q WHERE date < DATE(NOW()) ORDER by id");

?>

<select name="dato">

<?php

while($row = mysql_fetch_array($res)){
  echo '<option value=' . $row['date'] . '>' . $row['date'] . '</option>';
}

?>

</select>
</form>
Avatar billede TumseMM Nybegynder
30. september 2011 - 20:41 #4
kunne desværre ikke få dit til at virke lars_,

splazz, giv et svar :)
Avatar billede majbom Novice
30. september 2011 - 20:52 #5
jeg vil gerne dele med lars - jeg rettede bare hans kode lidt til :)
Avatar billede majbom Novice
01. oktober 2011 - 12:34 #6
nå ikke...

jamen tak for point :)