Avatar billede gigraf Nybegynder
29. september 2011 - 17:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konverter film klip saa den afspiller 8 gange hurtigere

Jeg har et lille film klip, der der ca. 8 minutter langt men jeg vil gerne konvertere denne film saa den afspiller paa kun 1 minut.

jeg bruger linux, og vil helst kun bruge command-line, saa jeg taenkte paa om mencoder eller ffmpeg kan klare jobbet for mig, evt. i en one-liner.

Jeg ved disse tools kan konvertere film fra mov til avi samt aendre codecs og skaermoploesning, men kan man ogsaa aendre afspilnings hastigheden paa filmen?

vi taler altsaa ikke om at starte filmen i en DVD eller mplayer ogsaa afspille den hurtigere, jeg mener selve filmen skal koere 8 gange hurtigere selvom afspilleren staar paa 1x hastighed.

haaber nogen har et par tips jeg kan bruge.

mvh,
Daniel
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
30. september 2011 - 18:26 #1
Mencoder kan gøre det. Kig på -speed parameteren.
Avatar billede gigraf Nybegynder
30. september 2011 - 20:13 #2
Utroligt men jeg har helt overset den option. Tak! har testet det og det virker som jeg vil have det. COOL! danke,

eksempel: konverter 720p H264 mov fil til mpg i 640x480 resolution og i 8xspeed.

mencoder P1050149.MOV -speed 8 -oac lavc -ovc lavc -of mpeg -mpegopts format=xvcd -vf scale=640:480,expand=640:480,harddup -srate 44100 -af lavcresample=44100 -lavcopts    vcodec=mpeg1video:keyint=18:vrc_buf_size=327:vrc_minrate=1800:vbitrate=1800:vrc_maxrate=1800:acodec=mp2:abitrate=224 -ofps 30000/1001 -mc 0 -o film.mpg