Avatar billede den33 Nybegynder
27. september 2011 - 11:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mandrake 9.2 cron job

Jeg sidder med en gammel mandrake 9.2 som kører nogle cron job for os.
Jeg er i tvivl om, om det slukker for vores pc'er om aften og hvad tid den gør det.

Hvordan ser jeg det.?
Jeg kan komme ind på webadmin og cron job, men kan ikke lige gennemskue hvad server gør med vores maskiner.?
Avatar billede lars_ Nybegynder
27. september 2011 - 11:40 #1
hvis du har shell-adgang (ssh) så kan du skrive "crontab -l" for at se en list over hvilke jobs der bliver kørt hvornår.

Så kan du evt derudfra se hvilke programmer eller skripts der bliver kaldt.
Avatar billede den33 Nybegynder
27. september 2011 - 11:48 #2
Kan du være mere specifik.? :) jeg er ikke linux mand overhoved.
Jeg kan få adgang til server med winscp og webadmin.
Avatar billede lars_ Nybegynder
27. september 2011 - 11:54 #3
Jeg har ikke forstand på windows,... Er det Webmin du bruger? I givet fald kan du evt se noget info her : http://doxfer.webmin.com/Webmin/ScheduledCommands
Avatar billede den33 Nybegynder
27. september 2011 - 11:58 #4
tak, jeg kigger på det.
Men er der ikke en fil jeg kan kigge i og se om mine maskiner er sat til at lukke ned på et bestemt tidspunkt?
Avatar billede den33 Nybegynder
27. september 2011 - 12:19 #5
Fine side, men der står kun hvordan man sætter tiden i et cronjob,,jeg skal finde ud af hvad det cron job der allerede fungere  gør.
Jeg har en mistanke om at det cron job slukker maskiner på en bestemt tid hver dag og starter dem op om morgen,,men jeg ved bare ikke hvor jeg kan se hvad jobbet gør.