Avatar billede jra Nybegynder
17. september 2011 - 10:12 Der er 5 kommentarer

popcorn hour A120

Hej
Jeg har oprettet en nas for at kunne se mine film mm trådløs på mit tv over popcorn hour'en men det er alt for langsomt :-(
Jeg bruger en TP-link TL-WN821N 300Mbps usb i popcorn hour.
Når jeg bruger min bærbar på det trådløse kører det fint så det kan ikke være min router der er galt med?
Nogle herinde der har et godt bud på hvad der kan være galt

\Jan
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
17. september 2011 - 11:59 #1
Hvad mener du med at det er for langsomt? Jeg har selv en POPCORN Hour.

Ved dog ikke om der er flere versioner af dem - min er vidst rimelig gammel, men den kører perfekt sammen med en NAS Duo tror jeg nok det hedder.
Avatar billede jra Nybegynder
17. september 2011 - 15:08 #2
Hej
Det jeg mener er at film hakker og det tager ca 2min at loade et billede fra nas'en og derfor er det at det undre mig at jeg ikke har samme problem når jeg bruger den bærbar pc

\Jan
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 13:13 #3
Det er lidt svært at sige hvad problemet er, men et gæt kunne være at din Popcorn Hour simpelthen ikke har de mest optimale drivere til dit trådløse USB netkort.
Du kan forsøge at opdatere din firmware i Popcorn Hour boksen, men hjælper dette ikke, så kan eneste løsning være at købe de trådløse netkort, som Popcorn Hour selv anbefaler og sælger.
Avatar billede jra Nybegynder
23. september 2011 - 22:23 #4
Du har muligvis ret ang. firmware'en så det vil jeg lige prøve, men burde en 300Mbits netadapter ikke være hurtig nok ? jeg syntes ikke jeg kan se hvor hurtig en netadapter fra popcorn er

\Jan
Avatar billede Wally73 Mester
25. september 2011 - 23:01 #5
Jo, hvis den virker.
Hvis Popcorn boksen kun har drivere, der får den til at køre 11mbit, fordi driverne bare er en allround driver, så kan featurene på netkortet være nok så gode uden at det giver nogen forbedring.