Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. september 2011 - 08:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netgear router virker ikke med Mac??

Hej

Jeg har lige fået en 15/15 megabit fiberforbindelse, hvor jeg har koblet en Netgear WGR614 v9 router til, og min iPhone 4, iPad 2, yousee boks, kærestens pc og min netbook kører 100% perfekt og har fuld båndbredde. Min Macbook Pro, der er fra 1. juli i år, kan jeg simpelthen ikke få til at køre ordentlig med denne router. Når det ind imellem virker så er båndbredden på omrking 2 megabit, og kører ikke særlig godt - ofte skriver den "timeout på internetforbindelsen". Primært, så virker det slet ikke på min Mac.
Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes? Jeg har opdateret firmware på routeren og sat den op flere gange, både med og uden krypteringskode.
Alt andet udstyr, som bruger Wifi virker, som sagt, fint på routeren.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede KHHP Juniormester
17. september 2011 - 11:22 #1
Hej
Det lyder lidt som om der godt kunne være en fejl på din Mac's netkort.
Kan du fint forbinde til at andre netværk og bruge disse uden problemer?
Avatar billede bjh83 Nybegynder
17. september 2011 - 12:12 #2
Jeg kan ikke hjælpe. Alt om internet på Mac starter på side 115
http://manuals.info.apple.com/en/macbook_pro_users_guide.pdf
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 12:40 #3
Er det kun denne router, eller gælder det også alle andre WiFi forbindelser?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. september 2011 - 12:42 #4
Jeg har en anden Netgear router fre Yousee og der har den virket ubeklageligt på i alt den tid jeg har haft den. Det er selvfølgelig ikke samme type router, men af samme producent og nyere.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. september 2011 - 12:57 #5
Altså routeren fra yousee er nyere end den jeg ikke kan få til at virke. Den der ikke virker er omkring 3 år gammel.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. september 2011 - 13:07 #6
Jeg har lige prøvet at køre internetdeling via min iPhone, og der skriver min Mac også flere gange der er timeout på forbindelsen, og når den holder op med at skrive det og internettet altså burde virke, så kan den ikke finde hjemmesider, men "søger" bare of prøver at loade.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
02. august 2012 - 22:14 #7
Lukker