Avatar billede ornfeldt Nybegynder
15. september 2011 - 21:45 Der er 10 kommentarer

Mobil fra Canada

hej!lige nu er jeg en international student i Canada, og jeg vil gerne købe den ny Iphone 5 når den kommer ud. Men kan jeg så bruge den igen når jeg kommer hjem? har læst lidt om jail break, og tænkte om det var noget? hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2011 - 23:42 #1
hvis den understøtter det gsm net vi har her hjemme kan du
Avatar billede ornfeldt Nybegynder
16. september 2011 - 00:06 #2
og hvad hedder vores gms net?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2011 - 20:01 #3
I Canada bruger de GSM frekvenserne 850/1900, og her i Danmark er det GSM 900/1800.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2011 - 16:45 #4
Det med de forskellige GSM frekvenser paa hver side af atlanten var et stort problem for diverse Nokia og Ericcson telefoner for 10 aar siden.

Moderne telefoner herunder iPhoner understoetter alle 4 (quadband).
Avatar billede ornfeldt Nybegynder
17. september 2011 - 23:12 #5
så jeg kan godt købe en canadisk mobil og bruge den i danmark
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2011 - 23:20 #6
Du skal ikke bekymre dig om GMS baand.

Men du skal bkymr dig om:
- garanti
- dansk sprog
- laasning til canadisk mobil selskab
- import moms ved hjemkomst til DK
etc.
Avatar billede ornfeldt Nybegynder
18. september 2011 - 01:44 #7
hvordan er det med telefonselskab, kan jeg godt bruge en dansk telefonselskab på en canatisk  telefon?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2011 - 02:36 #8
Telefonen er jo ikke speciel canadisk. Men kan du koebe den uden et canadisk mobil abonnment og uden at den er laast til et canadisk mobil net?
Avatar billede ornfeldt Nybegynder
19. september 2011 - 00:42 #9
det ved jeg ikke, men det er hvad jeg skal gøre eller hvad?
Avatar billede ornfeldt Nybegynder
02. november 2011 - 21:14 #10