Avatar billede funder87 Nybegynder
14. september 2011 - 17:30 Der er 9 kommentarer

Ny bærbar - mac eller PC?

Hej Eksperter.

Så døde min gamle zepto bærbar efter 5 år trofast service.
Derfor er det tid til at købe en ny, men hvad skal jeg vælge? Mac bølgen ruller jo over DK i øjeblikket, men hvor meget er der til det?
Har haft set nærmere på en mac book pro. Lækker maskine, men den koster jo også en seriøs sum penge. Får man virkelig det ekstra som man betaler for?

Hvis det skal være PC, hvad er så skal jeg så gå efter?

Mvh Morten.
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. september 2011 - 19:04 #1
Nej, du får ikke hardware for det du betaler for en MacBook Pro.

Mit råd til alle dem der har stillet mig det samme spørgsmål er: Hvis du er i tvivl, så vælg en Windows pc.
Det valg vil ikke kræve at du skal sætte dig ind i et nyt OS. Du skal heller ikke investere i nye programmer og sidst men ikke mindst er det meget billigere.

Det skal lige siges at jeg er en meget tilfreds Mac bruger og jeg vil ikke bytte min Mac væk for noget som helst.
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. september 2011 - 19:09 #2
Du glemte helt at skrive hvad du skal bruge computeren til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2011 - 19:13 #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2011 - 19:14 #4
Avatar billede funder87 Nybegynder
14. september 2011 - 19:22 #5
Computeren skal bruges til studiebrug,  musik, billederedigering osv. Altså ingen krævende opgaver som videoredigering eller spil
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. september 2011 - 19:26 #6
Ja, man kan sagtens vænne sig til OS X. Som IT entusiast gennem mange år tog det mig ca. 15 min, da vi fik en Mac for snart 4 år siden.
Min kone opgav OS X efter kort tid og vendte tilbage til de trygge Windows rammer.
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. september 2011 - 19:32 #7
"Computeren skal bruges til studiebrug,  musik, billederedigering osv. Altså ingen krævende opgaver som videoredigering eller spil":
Du kunne købe en bærbar Windows pc til en 4-5000,- og en 24" skærm med et IPS panel. Så er du godt kørende til det hele.
Avatar billede funder87 Nybegynder
14. september 2011 - 20:11 #8
@buttwipe
Du skriver at du er meget tilfreds mac bruger, men hvad er det der gør dig mere tilfreds med mac - i forhold til windows?
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. september 2011 - 20:28 #9
Jeg trængte simpelt hen til at lære noget nyt.
Vi har en iMac og da jeg laver en del billedbehandling passer det mig fint at have computer og en ganske udmærket 27" skærm i den samme enhed.
Og så er den jo ufatteligt meget kønnere end alle andre computere! Ho-Ho.

Hvis du sammenligner OS X og Windows 7 er der ikke nogen forskel i hastighed og stabilitet.