Avatar billede lanieldk Mester
13. september 2011 - 09:23 Der er 3 kommentarer

Opsætning af trådløs Zyxel router giver problemer

Min svigerfar har fra Fullrate fået stillet en Zyxel p-2602hw-d1a til sin rådighed. Han har selv konfigureret den, men løbet ind i det problem at den nu, tilsyneladende, udsender 2 SSID'er. Det ene er WPA-PSK sikret, det andet er uden sikkerhed. Når jeg logger på routeren kan jeg kun se et SSID.

Jeg nulstillede routeren og opsatte et nyt SSID med WPA-PSK sikkerhed, og da jeg tilgik dette fra hans pc (WIn 7), kunne jeg til at starte med kun se det nye SSID, og troede derfor at problemet nu var rettet. Men kort efter dukkede der endnu et SSID op i listen over tilgængelige trådløse netværk. SSID'et hedder det samme som det med WPA-PSK, men dette SSID her er altså uden sikkerhed, og det er jeg ikke så tryg ved.

Kan det evt. være en form for cache i Windows 7 som gemmer info om et tidligere netværk pc'en har været tilsluttet til? Jeg prøvede at fjerne det trådløse netkort i enhedshåndtering og genstarte, men dette hjalp heller ikke.
Avatar billede bramming Nybegynder
13. september 2011 - 11:35 #1
Hej Lanieldk,

Windows 7 gemmer alle de netværk som du har været tilsluttet til, og med en fjernelse af netkortet i enhedshåndteringen berører du ikke denne "cache".

Du skal i højre hjørne af Windows 7 klikke på "bar" ikonet der viser status på forbindelsen over det trådløse netværk og vælge "Åbn netværks og delingscenter".

Dernæst vælger du i venstre side "Administrer trådløse netværk" og så skulle den gerne vise en liste over alle de netværk du hidtil har været i kontakt med.

Find her det netværk du snakker om, markér det og vælg Glem / fjern netværk.
Når dette er gjort skulle Windows have fjernet alle oplysninger om dette netværk. Genstart din PC og kan du efterfølgende finde netværket på din maskine når du søger efter trådløse netværk, så sender routeren med garanti et eller andet ud !
Avatar billede lanieldk Mester
13. september 2011 - 14:31 #2
Hej Bramming,

Det er ikke under trådløse netværk og knappen "Avanceret" - der hvor man også kan oprette forbinbdelse manuelt til et netværk som f.eks ikke broadcaster. Det er i oversigten over trådløse netværk, hvor man kan søge efter trådløse netværk indenfor rækkevidde at den finder begge SSID'er.
Avatar billede lanieldk Mester
28. september 2011 - 11:30 #3
Hej Bramming,

Det skyldtes noget ret banalt - naboen havde et tilsvarende SSID...

Hvordan får du pointene - det var jo kun dig som svarede. Skal du lave et nyt link?