Avatar billede tuplet Nybegynder
12. september 2011 - 00:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brug af "sprites"

Jeg har ikke brugt sprites før, men jeg kan nu godt se pointen i at bruge den metode. Inden jeg nu begynder at omlægge dele af mit design til en samlet sprite-fil, så kunne jeg godt tænke mig lidt sparring.
Jeg har altid lært, at man skal ligge billedet ud som fil, og især huske "alt" funktionen, HVIS det nu skulle ske, at der komme et dødt link til billedefilen. Her især sidens logo! Dette er jo lidt anderledes ved brug af sprites, da der ikke er mulighed for brug af "alt" funktionen.

Hvad gør man, hvis der opstår et dødt link til sprite filen? Så står hele hjemmesiden uden grafik.

Har I gjort jer nogle overvejelser omkring dette?
Avatar billede tuplet Nybegynder
13. september 2011 - 13:48 #1
Har i mellemtiden fundet svar/sparring andet steds fra.
Sprites bør nok kun bruges til baggrunde, ikoner el., men ikke til brug af logoer, da det er kritisk, hvis stylesheetet ikke loades.
Avatar billede kvik-q Nybegynder
20. september 2011 - 13:26 #2
Sprites det er der, hvor man samler forskelligt grafik i en fil, for at undgå for mange kald til serveren?