Avatar billede alvinbang Nybegynder
10. september 2011 - 15:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Anvendelse af Synology DiskStation DS211J som iTunes server i fm. Apple TV.

Jeg har pt. en opsætning med iMac (OS Lion) og to Apple TV (det gamle ATV 1 med 160 GB HD og det nye ATV 2 uden HD). iTunes er installeret på min MAC, som skal være tændt, hver gang jeg skal se film eller høre musik.
Jeg ønsker at købe en Synology DiskStation DS211J og lægge alle mine film og musik over på denne. Jeg har læst solen sort på nettet for at finde ud af om det er muligt, men jeg har ikke kunnet finde et klart svar, hvorvidt det er muligt at trække (streame) fra Synology DS211J til Apple TV uden at min iMac skal være tændt. I manualen til Synology DS211J står at den kan køre som iTunes server, men kun musik er nævnt i fm. med overførsel. Når jeg læser på nettet er det også kun musikken, og ikke video (M4V), som nævnes.

Er der nogen som har erfaringer eller, som kan gennemskue om det er muligt.

Mvh

Alvin
Avatar billede m_soender Nybegynder
10. september 2011 - 22:26 #1
Det korte svar er desværre nej. iTunes server er for iTunes og ikke ATV2. For at access dine medie gennem iTunes på din ATV2 bruger du home-sharing og det understøtter Synology ikke endnu, men man kan jo håbe at det kommer til at ske i fremtiden.

Det som du kan gøre for at komme til at hente medier direkte fra din NAS er at jailbreake din ATV2 og installere XBMC som du så kan bruge som medie afspiller. XBMC for ATV2 er ikke helt stabilt endnu, men dog brugbart.

/
Martin
Avatar billede alvinbang Nybegynder
17. september 2011 - 16:11 #2
Hej Martin

Tak for svaret. jeg har jailbreaket mit ATV1 og det virker fint med XBMC. Så jeg må i gang med ATV2. Damn ærgerligt at Apple HW ikk understøtter HD.

Mvh

Alvin