Avatar billede Sensity Nybegynder
10. september 2011 - 13:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ydelse i spil.

Hej eksperten.dk

jeg har et lille problem her.

En af mine venners pc har et problem med at trække nogle spil som jeg mener den burde kunne køre ihvertfald uden for meget lagg..

F.k.s. i Need For Speed Hot Pursuit opstår der nogle gange frame-rate problemer selvom jeg tidligere har kunne køre det uden nogle problemer overhovedet.

Dette er hans setup:

Grafikkort : ATI Radeon HD4890
Bundkort : ASUS M4A78 PRO
CPU : AMD Athlon 7750 Dual Core
RAM : 4 GB DDR2
Windows 7 Ultimate 32BIT

Hilsen Casper (Min ven)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 13:28 #1
spil udviklerne/producenten anbefaler forgængeren til følgende kort, så pcen burde klart snildt kunne trække spillet.

Har i prøvet og opdatere driverne på pcen?
Avatar billede Sensity Nybegynder
10. september 2011 - 13:31 #2
Ja ikke? Vi har opdateret.

Til grafik kort, chipset (siger han) Nogle ide hvad ellers.?

tak tak
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 13:44 #3
Det kan være software på pcen der blander sig i spillet fx anti virus software (real time skannere) mm (Der er mange muligheder)

Det kan os være en hw relateret fejl, men da jeg ikke sidder ved den og ikke rigtigt ved hvad der kører på den og hvordan det faktisk ser ud så er det meget svært for mig og give konkrete bud.
Avatar billede Nymark2064 Nybegynder
10. september 2011 - 13:51 #4
Hej, Det er mig der har problemet

Altså jeg har Norton (købt) og spillet er købt over steam men altså det burde vel ikke trække noget ned (i hvertfald ikke så meget)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 14:05 #5
norton er kendt for at være et problem.. har brugt det, men har os skrottet det tusindvis af gange for folk.. jeg vil anbefale dig at prøve og deaktivere norton og starte spillet op..
Avatar billede Sensity Nybegynder
10. september 2011 - 14:13 #6
Han prøver det lige :)
Avatar billede Nymark2064 Nybegynder
10. september 2011 - 14:21 #7
Sådan, har lige testet det men der er stadig frame drops engang imellem.. :(

Forstår det bare ikke når jeg har kunne trække det uden nogle problemer OVERHOVEDET..
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 14:42 #8
Er det med samme pc vi snakker om at du har kunnet det på?
Avatar billede Nymark2064 Nybegynder
10. september 2011 - 14:45 #9
Ja det er det. :P
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2011 - 14:55 #10
Så vil jeg tro at personen bag pcen har ændret noget :) Eller Windows måske har..
Avatar billede Sensity Nybegynder
11. september 2011 - 10:19 #11
,,,
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 11:31 #12
Hvilken opløsning køre du spillet i?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. september 2011 - 00:53 #13
Hvis du køre det i 1920x1200 med alt på max så prøv at pil lidt ved indstillingerne og mål din FPS efterfølgende, deaktivere evt. alt grafisk 'lir', og se om din FPS bliver bedre, jeg ved ikke om man kan måle sine FPS in-game i Need for Speed, men ellers kan du downloade FRAPS til at holde øje med dine FPS, du skal helst ligge på 60+.
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
21. oktober 2011 - 00:22 #14