Avatar billede mathias2405 Nybegynder
10. september 2011 - 00:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

boot camp

hej

har lige fået min nye macbook pro, men det undrede mig at jeg ikke fik nogle installations diske med
især da jeg havde tænkt mig også at få windows på den. men så ville jeg lige høre om i ved om man SKAl have disken før de virker eller og det eneste disken gør at de øverste knapper virker.?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. september 2011 - 00:39 #1
Du må altså lige uddybe? Hvad er det du vil?
Avatar billede pstidsen Novice
10. september 2011 - 01:28 #2
Hvis du vil have Windows på din Macbook Pro, så må du selv ud og købe/skaffe en CD. Det skal du ikke regne med Apple smider efter dig.

Ved ikke helt om det hjalp dig eller så du gøre som hearnz siger. Udyb! :-)
Avatar billede thill Nybegynder
10. september 2011 - 07:13 #3
Inden man sender sit problem ud i verden - forhåbentligt for at blive løst af mange gode og venligtsindede kræfter - er det vigtigt, at man giver så megen relevant information om manglen eller problemet som muligt. Sørg som minimum for at have følgende med:

Lav en præcis og grundig beskrivelse af, hvad der skal til, for at fejlen/problemet/manglen opstår.

Det gælder også en god overskrift.
Fx er overskriften "Problemer med iTunes" ikke nogen god overskrift - for så ville alle tråde med problemer i iTunes have den samme overskrift. I stedet er "iTunes giver adgangsfejl ved opstart" en god overskrift.

Anfør altid hvilket OS, udgave af software og eventuelt hardware du bruger.

Forklar hvad du hidtil har forsøgt for at afhjælpe problemet.

Når du har overblik over situationen kan du eventuelt selv forsøge at fejlfinde først. Det kan være en god ide at gøre en lille indsats selv inden man spilder mange menneskers tid (foruden sin egen) med at stille spørgsmål, som meget hurtigt kunne løses uden andres hjælp. Afhængigt af problemet kan den gode fejlfinding indeholde følgende trin:

Søg på Google først efter de fejlmeddelelser du får, og se, om du her får svar der kan afhjælpe problemet i sig selv. Er du god til engelsk så prøv at oversæt fejlmeddelelserne.

Prøv at lukke og igen starte softwaren og/eller computeren, og se om problemet fortsat er der

Prøv at reparere disktilladelser

Følger man altid ovenstående, så spilder man ingens tid - heller ikke sin egen.

Og med dette indlæg afventes en uddybning af tråden "boot camp"
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
10. september 2011 - 08:44 #4
undskyld..

det jeg mener med installations disk er den disk hvor der ligger mac OS X lieon på, som jeg troede man fik med efter de videoer jeg havde set på nette. så ved i hvorfor jeg ikke fik sådan en disk med når alle andre gør det?? (det var spørgsmål 1. håber jeg kom med nok info.)

så ville jeg gerne vide om jeg SKAL bruge den "disk" når jeg også skal installere windows på min mac.
(Og det er ikke windows disken jeg taler om) fordi når jeg kikker på brugsanvisningen om hvordan man installere det står der når man er færdig og er inde på windows, at man skal putte "disken" i (det var spørgsmål nr. 2)

håber det var nok information. og jeg laver jeg nok skal gå dybere i men næste spørgsmål i fremtiden :)

ps. har ikke prøvet i nu men jeg ville hellere vide noget om det før jeg sætter mig til at bruge en masse penge for ingen tig da windows pakken ikke er gratis
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
10. september 2011 - 09:10 #5
undskyld..

det jeg mener med installations disk er den disk hvor der ligger mac OS X lieon på, som jeg troede man fik med efter de videoer jeg havde set på nette. så ved i hvorfor jeg ikke fik sådan en disk med når alle andre gør det?? (det var spørgsmål 1. håber jeg kom med nok info.)

så ville jeg gerne vide om jeg SKAL bruge den "disk" når jeg også skal installere windows på min mac.
(Og det er ikke windows disken jeg taler om) fordi når jeg kikker på brugsanvisningen om hvordan man installere det står der når man er færdig og er inde på windows, at man skal putte "disken" i (det var spørgsmål nr. 2)

håber det var nok information. og jeg laver jeg nok skal gå dybere i men næste spørgsmål i fremtiden :)

ps. har ikke prøvet i nu men jeg ville hellere vide noget om det før jeg sætter mig til at bruge en masse penge for ingen tig da windows pakken ikke er gratis
Avatar billede egonspock Seniormester
10. september 2011 - 15:08 #6
Til min seneste Macbook Pro var der en lille mappe, der hedder "Everything else". Der er en eller flere DVD'er og nogle manualer.

Men er du overhovedet nødt til at have den disk?

prøv at læse denne guide:
http://manuals.info.apple.com/da_DK/boot_camp_install-setup_10.7_dk.pdf

Jævnfør den skal man blot bruge Boot camp-assistenten, som ligger i Programmer->hjælpeprogrammer

Derudover ved jeg ikke meget om det, for hvad skal man dog med Windows på sin fine Mac ;-)
Avatar billede egonspock Seniormester
10. september 2011 - 15:12 #7
Jeg vil nok endda anbefale at du overvejer Parallels eller VMware Fusion i stedet, så du ikke skal spilde tid med at boote frem og tilbage.

http://www.parallels.com/
http://www.vmware.com/products/fusion/overview.html

Eller måske blot en udgave af Wine, hvis det blot er et enkelt program eller to du skal bruge:

http://www.codeweavers.com/products/crossover/
http://winebottler.kronenberg.org/
Avatar billede buttwipe Juniormester
10. september 2011 - 15:13 #8
Der følger ikke installationsmedier med OS X Lion.
Avatar billede egonspock Seniormester
10. september 2011 - 15:15 #9
Og nu har jeg også læst i brugsanvisningen. Den siger følgende:

Hvis du ikke kan finde cd'en, dvd'en eller den eksterne disk med softwaren til Windows-understøttelse, som du har hentet, skal du åbne Boot Camp-assistent og hente softwaren igen.

Du kan slutte assistenten, når du har arkiveret softwaren uden at oprette en ny partition.