Avatar billede jisch Mester
09. september 2011 - 12:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C5 og danske tegn

Min C5 vers. 3.0 har hidtil skrevet pænt og nydeligt ud med dansk tegnsæt. Pludselig uden jeg har gjort noget (tror jeg da) udskriver den med andre tegn for de danske bogstaver, både på skærm og printer. Har nogen en erfaring og/eller forklaring på dette?
Avatar billede jeki Nybegynder
09. september 2011 - 12:35 #1
Hej

Forklaring - nej.

Løsning - ja: Genstart din PC - ikke kun C5.

Jeg oplever det af og til selv og det hjæper med en genstart.
Avatar billede jisch Mester
09. september 2011 - 12:54 #2
>jeki: Tak for dit svar. Har lige prøvet det, men det er det samme. Har også prøvet at overføre C5 til en anden computer. Det hjælper heller ikke.
Avatar billede jeki Nybegynder
09. september 2011 - 13:05 #3
Så skal du prøve at gå ud i en dos-prompt og skrive: chcp og trykke enter. Den vil fortælle dig hvilket tegnsæt der bruges og der skal gerne stå 850 eller 865. Hvis der står 439 eller 437 så kører du med amerikansk tegnsæt og det skal så ændres i windows.
Avatar billede jisch Mester
09. september 2011 - 13:21 #4
>jeki: Det er hermed gjort. Får svaret 'Aktiv tegntabel: 850'. Så det skulle jo være i orden.
Avatar billede jisch Mester
18. september 2011 - 14:18 #5
Stadig et mysterium. Trækker spørgsmålet. Øv.
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2011 - 23:12 #6
Avatar billede jisch Mester
11. oktober 2011 - 01:00 #7
>teknik. Tak for kommentar. For det første: jeg forstår ikke rigtigt broholms svar - hvor sættes dette? For det andet: Min C5 kører på en server. Hvorfor er tegnsættet lige pludseligt skiftet på alle klienter?
Avatar billede teknik Juniormester
13. oktober 2011 - 10:09 #8
Hej Jisch

Da spørgsmålet er lukket, så får vi jo nok ikke megen hjælp, og jeg er ikke den store C5 haj, så det er nok bedre at lukke her, og så starte forfra med et nyt spørgsmål, hvor du husker at nævne at der er tale om en serverløsning, hvilket operativsystem der er på server, samt at fejlen rammer alle( evt. ca. tal) klienter.
samt et link hertil.

Broholms svar give ok mening for mig,
...kontrolpanel
...internationale indstillinger (den m. globus)
...Fanen avanceret.

Der hvor filmen sikkert knækker for dig er, at Broholms svar  handler om en PC med Windows XP, hvor fanen "avanceret" findes.
...det gør den fx. ikke i Vista og antageligt heller ikke på din server.

Med fare for at skyde helt forkert, så:
På mange husholdnings OS' der kan man skifte sprog/tegnsæt ved at holde "Alt" knappen nede og trykke på venstre "Shift" tast.
Hvis nogen er "kommet til" at gøre dette på serveren, så kunne det være årsagen.

Usikker på om "værktøjslininen sprog" vises på din server, men man kan lave det samme skift af tegnsæt vha .den

vh
Teknik