Avatar billede kisjan Nybegynder
06. september 2011 - 22:03 Der er 9 kommentarer

fra outlook til live mail - ny pc'er og nyt windows 7

ved klik på hyperlink (mailto-link) på en webside, fremkommer følgende fejlmeddelelse: "standardklienten til e-mail er ikke installeret korrekt" - jeg har prøvet ALLE formig tænkelige muligheder via diverse funktionstaster med indstillinger, men kan ikke løse gåden om, hvor fejlen befinder sig?
06. september 2011 - 22:11 #1
... men ER din LiveMail iøvrigt kørende ???

---

Hvad har det med Outlook at gøre ? Du nævner ddet ?
Avatar billede samurizer Nybegynder
06. september 2011 - 22:30 #2
http://www.eksperten.dk/spm/836244
delvist samme spørgsmål, men gætter på at du allerede har været inde i standard indstillingerne:

Control Panel\Programs\Default Programs\Set Default Programs
Avatar billede kisjan Nybegynder
07. september 2011 - 13:38 #3
vores pc med windows xp samt outlook express gik totalt ned, og efter køb af ny pc med windows 7 samt valg af live mail og overførsel af data har vi kun haft det ene problem: når der klikkes på en hyperlink (mailto-link) på et site eller en modtaget mail, åbnes der ikke adgang til linket, men følgende besked fremkommer: "standardklienten til e-mail er ikke installeret korrekt"

maskinen blev købt i computer-city med windows 7, men ifølge forretningen skyldes problemet, at office-pakken ikke er tilkøbt - vi mener ikke, at det skulle være nødvendigt at tilkøbe denne pakke for at få forbindelse med hyperlinks og har derfor, men forgæves, søgt at finde løsningen i diverse indstillingsmuligheder, men er usikre over for, hvor vi skal sætte fluebenet blandt de mange muligheder

jeg håber, at dette giver et bedre overblik over problemet
07. september 2011 - 16:01 #4
... [Kontrolpanel] [Standardprogrammer] [Angiv programadgang og ...] [Brugerdefineret - klik på] ["Vælg en standard-e-mail-program"] ... Makér [Windows Live Mail] ... OK

--

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede kisjan Nybegynder
07. september 2011 - 16:33 #5
vores pc med windows xp samt outlook express gik totalt ned, og efter køb af ny pc med windows 7 samt valg af live mail og overførsel af data har vi kun haft det ene problem: når der klikkes på en hyperlink (mailto-link) på et site eller en modtaget mail, åbnes der ikke adgang til linket, men følgende besked fremkommer: "standardklienten til e-mail er ikke installeret korrekt"

maskinen blev købt i computer-city med windows 7, men ifølge forretningen skyldes problemet, at office-pakken ikke er tilkøbt - vi mener ikke, at det skulle være nødvendigt at tilkøbe denne pakke for at få forbindelse med hyperlinks og har derfor, men forgæves, søgt at finde løsningen i diverse indstillingsmuligheder, men er usikre over for, hvor vi skal sætte fluebenet blandt de mange muligheder

jeg håber, at dette giver et bedre overblik over problemet
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2011 - 16:39 #6
Højreklik øverst og vælg menulinje
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2011 - 16:39 #7
Sorry, denne kommentar var til et andet spørgsmål.  :-(
Avatar billede kisjan Nybegynder
07. september 2011 - 17:59 #8
jeg har endelig selv løst problemet ved at flytte fluebenet fra outlook til live mail via kontrolpanelet, netværk, internet og videre til egenskaber for internet - tænk, at det lille flueben skulle koste så mange timers forgæves søgen
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2011 - 18:10 #9
Husk at acceptere dit eget svar, nu du selv fandt løsningen. Så er spørgsmålet rigtig lukket.  :-)