Avatar billede casoe84dk Nybegynder
06. september 2011 - 19:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Valg af mail hotel/web hotel

Jeg har nu grundet omlægninger valgt og flytte min det sidste mail domæne ud til en extern udbyder, men kan ikke finde ud af hvor det skal være.
styring af DNS externt skal være muligt da jeg bruger IPv6 reccord's og det er der mange udbydere der ikke kan klare i deres egen dns. (Har domænet ved gratisdns)
og imap skal hvertfald være muligt i minimum 1 måned til rimelige penge grundet overflytning af mails fra nogle af familiens konto'er.

Plads mæssigt der skal der gerne være rimelig plads og ikke bare de der 100 mb pr konto da jeg ved hvertfald at 2 i familien er glad for og sende billeder via mail taget med digital kamera.

Og der skal lige siges at pt bruges der 50 konto'er inkl systemlog konto osv

Har godt nok unoeuro.com til 2 af mine domæner, men synes de er for dyre ang imap og de siger at man ikke bare kan betale for imap i f.eks en måned.

Google apps er udelukket da af hvad jeg kan læse mig til sletter de mails efter 30 dage og hvad nu hvis nogle i familien skal på en længere rejse.

one.com har jeg før haft meget dårlige erfaringer med (Var kunde midt i deres server nedbrud), og det tog en krig og komme ud af det ordenligt.

safeserv.dk har jeg også haft kigget på, men da deres support chat og mailsystem fejler (Hvertfald da jeg var i kontakt med dem) så er de også udelukket.

Håber i kan hjælpe mig videre.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2011 - 20:36 #1
www.redhost.dk kan stærkt anbefales :-)de er gode men deres priser er noget højere end de billige, de er dog prisen værd.
Avatar billede casoe84dk Nybegynder
06. september 2011 - 20:47 #2
må desværre sige nej tak til redhost, for med den pris så kunne jeg ligeså godt beholde min VPS ydermere, sådan som jeg ser det af deres forside så falder de også ang pladsen da det er da ekstremt lidt hvis de både regner 5 domæner med hjemmeside og 50 mailadresser maks må have 5 gb (udregnet i mit tilfælde er det de der 100 mb pr konto idet jeg ikke skal bruge webdelen)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2011 - 20:52 #3
Hvis du er glad for gratisdns.dk saa skulle du maaske checke mxhotel.dk og netplads.dk ?

(jeg ved ikke om deres forskellige produkter matcher dine konkrete behov)
Avatar billede casoe84dk Nybegynder
06. september 2011 - 21:15 #4
efter at jeg har tjekket mxhotel.dk så fik jeg et chok ang deres priser.

Jeg fandt ud af at min egen vps der ellers skulle nedlægges kunne jeg bestille 2½ af for det som de ville have i måneden.

så de må desværre også udelukkes.

Efter beregninger ville de nemlig have

Pris pr år: 7927.8Kr
Pris pr mnd: 660.65Kr
Pris pr dag: 21.72Kr
Avatar billede casoe84dk Nybegynder
06. september 2011 - 21:34 #5
Det skal lige siges at det behøver slet ikke og være i danmark mail hostingen foregår,
Avatar billede fbh Nybegynder
07. september 2011 - 00:38 #6
Gigahost.dk må være det du leder efter :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2011 - 02:05 #7
mxhotel.dk er ret billigt for mig, men mine krav til mail hotel er nok mere beskedne.
Avatar billede casoe84dk Nybegynder
07. september 2011 - 09:44 #8
Efter en snak med support i nat på min amerikanske webhost, hvor jeg har noget for nogle venner, er jeg blevet enig med mig selv og flytte det der over, da de fortalte mig at hvis jeg selv styrede dns via gratisdns.dk i mit tilfælde, så ville det ikke koste mig ekstra derover.

Så derfor er valget faldet på bluehost.com

fbh hvis du lægger et svar så vil jeg acceptere det da den du henviste til i danmark ville også sagtens opfylde mine krav, og havde valgt dem hvis bluehost.com ikke havde fortalt mig at det ville være gratis og få det ekstra domæne ved dem
Avatar billede casoe84dk Nybegynder
21. oktober 2011 - 00:44 #9
Vælger selv og lukke den nu da jeg synes at jeg har givet fbh tid nok til og lægge et svar.

Løsningen blev at det er kommet over til Bluehost i usa da de kunne gøre det gratis for mig idet at jeg er kunde ved dem i forvejen.

Havde jeg ikke været kunde ved dem i forvejen ville valget have været faldet på Gigahost.dk