Avatar billede tummes1983 Mester
06. september 2011 - 09:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sende unik kode til mange mail adresser

Hej
Jeg har 3000 email adresser, der hver i sær skal have tilsendt en unik kode.
Hvordan kan det lade sig gøre?
Pft, Thomas
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. september 2011 - 09:23 #1
Hej tummes1983

ved ikke hvordan man skal gøre dette, men pas på din smtp udbyder ikke lukker for din adgang til at sende gemmen dem. Blot et lille råd.

hvis du skyder 3000 mails af på samme tid "eller over 1 time eller 2" så kan det godt være de begynder at kigge lidt på dig.

blot til info

mvh
helt83
Avatar billede mautone Nybegynder
06. september 2011 - 09:44 #2
Hej tummes1983.

Det er ikke fordi det er særlig vanskeligt.
Du kan med lidt PHP og MYSQL gøre det.

Men inden jeg vil komme med et mere dybdegående svar ville det være på sin plads med lidt mere information.
Hvad skal det bruges til?

Som helt83 nævner så skal du lige have fat i din udbyder og høre om det er muligt at sende 3000 mails via et php script. Er der ikke noget problem i det, ja så skulle det ikke tage mere en 30 minutter at lave et lille script der kan klare det for dig.

Men kom med noget mere så skal jeg nok hjælpe dig
Avatar billede leif Seniormester
06. september 2011 - 10:07 #3
Hvis det sendes på den rigtige måde burde der ikke være de store problemer, dvs. som start er det 1 connection = 1 email = 1 modtager og lad nu være med at bruge mail() til det men brug en SMTP connection.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2011 - 12:32 #4
3000 emails skulle ikke være noget problem, jo hvis 80% hardbouncer, så kan det godt være udbyderen brokker sig, hvis de bliver shitlistet et eller andet sted.

Men hvis det er kendte email adresser så er det ikke noget problem.

Med office pakken alene hedder det brevfletning, simpelt opret et excel ark, med unik kode, email og evt navn, og opret en skabelon i outlook, og huk mailene afsted.
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2011 - 12:33 #5
http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/use-outlook-contacts-as-a-data-source-for-a-mail-merge-HP010099500.aspx

Her er den i office 2007+, i 2003, kunne man direkte fra excel -> outlook, du skal vist ved af word i dag.

/J
Avatar billede mautone Nybegynder
06. september 2011 - 12:48 #6
JokkeJensen findes der så også en måde at generere unik kode i MSO?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2011 - 09:19 #7
mautone, ja der findes selvfølgelig i excel en metode til det.

Men lad nu spørger stille spørgsmål, ellers opret dine egne. Jeg forstod det som om spørger allerede har disse unikke koder og de emails de skulle leveres til.

/J
Avatar billede mautone Nybegynder
07. september 2011 - 09:35 #8
Jeg forstod det som om han ikke havde dem og blot skulle have genereret dem og sendt dem afsted
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2011 - 09:52 #9
ja okay, my bad, den kan nok forståes på forskellige måder :)
Avatar billede tummes1983 Mester
15. november 2011 - 11:22 #10
Har selv løst problemer. Brevfletning