Avatar billede Gambolputty Novice
05. september 2011 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OneNote 2010-synkronisering af Ikke-arkiverede Noter

Hej eksperter

Jeg har installeret OneNote 2010 på både min computer derhjemme og min notebook som jeg tager med på studiet. Jeg bruger Windows Live Mesh til at holde mapperne synkroniseret, så jeg hele tiden har de nyeste noter på begge computere. Problemet er de "ikke-arkiverede noter". Min stationære gemmer dem som en fil i samme mappe som de andre OneNote-notesbøger, mens den bærbare gemmer dem på en hjemmeside som umiddelbart fører til Windows Sky Drive. Da de ikke gemmer dem det samme sted, kan jeg ikke synkronisere imellem dem. Og, jeg kan ikke ændre hvor det er de skal gemmes.

På den stationære bliver de ikke-arkiverede noter gemt her:
F:\users\...\Documents\OneNote-notesbøger\Ikke-arkiverede noter.one

På den bærbare bliver de gemt her:
https://ojaek8.docs.live.net/.../^.Documents/Personlig/Ikke-arkiverde noter.one

Hvis jeg åbner domænenavnet på den sidste kan jeg se at jeg havner på Windows SkyDrive, hvor der ligger en kopi af filen "Ikke-arkiverede noter".

Hvis jeg prøver at ændre placeringen af ikke-arkiverede noter i "Indstillinger", så får jeg kun mulighed for at lægge dem i en fane i en af de andre notesbøger jeg har, eller i den nuværende fil for ikke-arkiverede noter, men jeg kan ikke ændre placeringen af filen.

Bum bum, jeg håber det giver mening alt det her jeg har skrevet, og at der er nogen derude der kan hjælpe.

Mvh
Dezik
Avatar billede chalde Seniormester
05. september 2011 - 13:29 #1
Brugte også Live Mesh før, men er siden gået over til kun at bruge Skydrive med Office 2k10.

Du skal bare dele de enkelte notesbøger:
- filer -> klik på "del på internettet eller netværket" (lige under notesbogen)
- del på WWW -> placering: log ind på Skydrive -> opret evt. mappe til OneNote (for ordens skyld).

På den anden maskine:
- log ind på Skydrive (brug Internet Explorer)
- gå til mappen hvor du har lagt dine notesbøger
- åben de enkelte du ønsker skal bruges på den anden maskine. OneNote vil selv åbne og importere den enkelte, og ligeledes holde dem i synk.

Det samme kan du også gøre for ikke arkiverede så vidt jeg husker.
Men ovenstående er klart den nemmeste måde at holde OneNote synkroniseret.
Skal du have en ny maskine på, er det bare at åbne SkyDrive med IE, og derefter de enkelte notesbøger man ønsker at have på den pågældende maskine.

Du kan altid holde øje med synkroniseringsstatus under: Filer -> vis synkroniseringsstatus.
Avatar billede Gambolputty Novice
11. september 2011 - 23:08 #2
Tak for forklaringen på hvordan man får det til at fungere gennem SkyDrive i stedet. Jeg var lige nødt til at trykke "Åbn i OneNote" når jeg åbnede min notesbog i browseren på den anden computer, men ellers virker det nu helt som det skal, så tak tak, smid et svar.
Avatar billede chalde Seniormester
12. september 2011 - 06:34 #3
Bare behold point :)
Avatar billede Gambolputty Novice
12. september 2011 - 10:47 #4
Oki doki :)
Avatar billede Sirstaal Nybegynder
08. november 2011 - 08:41 #5
Er der nogen der ved, hvorfor det er lavet så kun Internet Explore er funktionelt med dette skydrive/deling af onenote?

Ja, Onenote er et microsoftprogram, men hvad skyldes at det ikke fungere i browsere som safari, chrome og mozilla?