Avatar billede hermann1 Nybegynder
04. september 2011 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows XP, Adobe kommer ikke op af sig selv når jeg trykker på et pdf attachment i email.

Windows XP, Adobe kommer ikke op af sig selv når jeg trykker på et attachment i email.

Når jeg trykker på et pdf attachment i en note, beder systemet om at installerer Adobe.
Det har virket før, har afinstalleret Adobe og installeret igen flere gange.

Hvis jeg tager en pdf fil og trækker den hen over Adobe, kommer filen korrekt op.

Pls. advice
mvh
Jørgen
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2011 - 18:18 #1
Hvilken version af adobe reader har du?
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2011 - 18:20 #2
Og er det i browser eller email klient du bruger?
Avatar billede hermann1 Nybegynder
04. september 2011 - 18:21 #3
Havde den gamle, kan ikke huske om den hed. 7.0, men den virkede heller ikke. Har tidligere virket. Adobe bad om at installerer 10.1.0 som jeg har nu.
Avatar billede hermann1 Nybegynder
04. september 2011 - 18:23 #4
Kører Gmail og browser normalt Google Crome. Fejlen er også i Internet Explorer
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2011 - 18:33 #5
okay, jeg har ikke selv adobe mere, men prøvede den sidste nye som du skriver. Hvis jeg husker rigtigt er det følgende:

(Øverst er der en vætktøjslinje, find den som Indstillinger er under og i Indstillinger vælger du Internet i menuen til venstre og så sætter du hak i: "Vis PDF i browser" så burde det virke :)
Avatar billede hermann1 Nybegynder
04. september 2011 - 18:56 #6
Det lyder rigtigt med "Vis PDF i Browser".
Er det ikke i enten Google Crome eller Internet Explorer det kan sættes, jeg kan bare ikke finde det.
Har også prøvet i Adobe men kan heller ikke finde det der.
Jeg har nok fået slettet det, ved en oprydning.
Pls. advice
mvh
Jørgen
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2011 - 19:08 #7
Du skal gøre det i programmet, så vil jeg tro den benytter alle browsere :) Tror ikke du kan vælge i browserne.. Men prøv det og lad mig så høre om det virker ;)
Avatar billede hermann1 Nybegynder
04. september 2011 - 19:25 #8
Du har ret, det er i Adobe det skal sættes.
Jeg har været inde i Adobe og selekterede:
Rediger
Indstillinger
Internet
I vis PDF i Browser, var der et flueben udfor (aktiv).
Men, hastighed stod til 56kb og jeg satte den så til Lan.
Efter det virkede det.
Tak
mvh
Jørgen
Avatar billede Blueeyez Mester
04. september 2011 - 19:57 #9
okay, så lidt ;)