Avatar billede KyPPo89 Nybegynder
29. august 2011 - 18:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Image resize?

Hej alle,

Jeg har et lille problem. Jeg er ved at lave et forholdsvist simpelt billedegalleri i PHP med upload og den dur. Det eneste, der volder mig problemer, er at formindske "original" billedet, hvis det er over en vis bredde.

Mit script laver henholdsvis upload af original samt thumbnail. Thumbnail er intet problem, det virker perfekt, men hvis scriptet skal resize original billedet, så sker én af følgende ting:

- Enten laver den billedet i rigtig størrelse, men med helt sort indhold, eller
- Den resizer slet ikke billedet, men beholder originalstørrelsen.

Jeg har sikret mig, at den reagerer hvis billedet er for bredt, og det er også kun, når den skal resize at der er problemer.

Jeg håber, I kan hjælpe mig med det her. Sig endelig til, hvis I får brug for at se min kode.
Avatar billede majbom Novice
29. august 2011 - 18:28 #1
prøv at kigge guides igennem under php-kategorien, jakobdo har lavet en resize function...
Avatar billede webweaver Praktikant
29. august 2011 - 21:19 #2
Hvis du ikke kan bruge guiden fra jakobdo, vil jeg gerne se din kode, for at hjælpe dig mere konkret.
Avatar billede KyPPo89 Nybegynder
13. september 2011 - 21:37 #3
Hej begge, beklager at jeg først svarer tilbage nu. Jeg fandt løsningen, på en eller anden måde, ved at bytte lidt rundt på rækkefølgen af koden. Ærligt talt, jeg aner ikke, hvad der gjorde udslaget.. Men det virkede.

Men uanset hvad, tak for jeres bud!
Avatar billede webweaver Praktikant
13. september 2011 - 23:48 #4
Husk at lukke tråden, ved at smide et svar og acceptere det!
Avatar billede KyPPo89 Nybegynder
10. februar 2012 - 10:55 #5
Som nævnt ovenfor, så var det en mindre ombytning i koden, der gjorde udslaget. Jeg kan ikke sige præcist hvad, men det virkede pludselig fuldstændig uden problemer og har gjort det siden.