Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 08:26 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Online Backup - Value for money?

En af mine venner overvejer at købe online-backup. Hvor skal jeg råde ham til at købe en ordning?

Han arbejder med betydelige datamængder, måske op til 2 TB.

At han selv bacupper på USB-diske er IKKE en option, da dette har vist sig at gå galt igen og igen. Herudover har han ingen tålmodighed, så det skal være noget, der foregår automatisk.

Han er ikke rig (pensionist).
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2011 - 10:20 #1
med den datamængde skal han have en meget hurtig upload-hastighed - ellers bliver en automatisk kopiering aldrig færdig.
Løsningen må være en nas med backup - minimum raid 1 (dvs mindst 2 ens diske)
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 10:35 #2
> claes57
Jeg har nu checket hans behov nærmere. Han HAR flere TB data, men det viser sig, at hovedparten normalt er passive. Det er de projekter han arbejder med på et givent tidspunkt, der er kritiske.

Så jeg retter lige mig selv:
Jeg vil tro, at det vil være nok at backuppe 1 GB (måske kun 500 MB)af hans data en gang i døgnet.

Med denne rettelse af spørgsmålet, har du/I så nogen forslag?

PS: Det SKAL være eksternt, og det skal være automatisk. Ellers vil det gå galt med denne person :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2011 - 11:27 #3
tdc? der er homedisk (altid tændt) som hurtigt kopiere fra pc til lokalnet, og fra denne kører det videre online når der er plads på nettet (dvs generer ikke i dagligt brug - suk - skulle næsten tro, at jeg var sælger - men jeg har ikke tdc selv, og ingen interesser i firmaet) (kræver tdc-abonnement).
Avatar billede DonSkoD Juniormester
29. august 2011 - 11:34 #4
Det er ikke sikkert at følgende løsning er rigtig for den person, som du omtaler, men det er da et foreslag.

Tjek Dropbox ud - den installeres som en "mappe", og synkroniserer automatisk alt der ligger i den. Man får 2 GB gratis, og kan optjene mere plads ved at udføre nogle opgaver.

Problemet her er jo så at han skal tilvendes til at benytte dropbox'en, til at gemme sine filer i.

Dropbox (få 250MB mere ved at benytte linket herunder):
http://db.tt/v0fCvos
Avatar billede Salokin Nybegynder
29. august 2011 - 12:04 #5
Kig på Dansave Online Backup, de har nogen gode backup løsninger

www.dansave.dk
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 16:42 #6
OK - jeg har fået nogle forslag at arbejde videre med.

Claes57 og DonSkod smid et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2011 - 17:14 #7
ok
Avatar billede DonSkoD Juniormester
31. august 2011 - 10:59 #8
jep jep
Avatar billede Safeman Nybegynder
05. september 2011 - 18:09 #9
En hurtig kommentar...

Når det SKAL eksternt og væk fra den primære lokation (som er god datasikring), så afhænger løsningen af mængden af ændrede data og båndbredde.

Den løsning jeg tilbyder tager kun backup af ændret data/ændringer i data og der er også mulighed for en samtidig lokal backup, evt. til et netværksshare.

Du kan se nærmere på den løsning jeg tilbyder på http://nsbackup.dk, som ikke er fildeling men reel online backup og med dansk service og support.

-Safeman
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2011 - 20:15 #10
ok.
Fordelt efter nytte, indsats, og kunstnerisk udførelse :-)