Avatar billede thomaslarsen1967 Nybegynder
28. august 2011 - 11:27 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Program til at oprette og vedligeholde min web-side

Hej

Jeg har en web side (www.ThomasLarsen.Info) som jeg har lavet med en one.com skabelon og er nu nået dertil at jeg gerne vil lidt vidre med mit web design. Dertil har jeg behov for at et godt råd til hviket program jeg skal anskaffe mig til dette.
Jeg vil gerne bruge en CSS skabelon til alle sider på mit site og derudover "bare" noget med HTML. Da jeg kke er ekspert må det ikke være for svært.....

På forhånd tak for jeres hjælp

mvh Thomas
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2011 - 11:40 #1
DreamWeaver er nok det flest ikke-udviklere arbejder med men det koster også en del - nogle andre gratis alternativer er Visual Studio Express (her kan du, såfremt du får lyst, let komme i gang med noget mere avanceret dynamisk kode i ASP.NET), WebMatrix (hvor der er indbygget en del standard CMS, fx Umbraco) samt Frontpages afløser Sharepoint Designer.
Avatar billede jacsefrafaxe Nybegynder
28. august 2011 - 11:50 #2
Jeg anbefaler http://da.wordpress.org/. Det er helt klart den nemmeste løsning. Og du kan lave en fed side ud af det.

Hvis du ikke selv kan finde ud af at sætte wordpress, kunne du skifte til http://www.megahost.dk

Selvfølgelig ikke hvis du er tilfreds med one.com. Ellers prøv at spørge one om de kan sætte det op for dig

Så kan du lave tema'er med http://www.artisteer.com/

Jeg har den fulde version af artisteer. Måske kunne jeg lave tema'et for dig for ca 20 kr?
Avatar billede thomaslarsen1967 Nybegynder
28. august 2011 - 12:43 #3
Har du et foreslag til hvordan man kommer igang med Dreamweaver ?

mvh Thomas
Avatar billede thomaslarsen1967 Nybegynder
28. august 2011 - 12:56 #4
wordpress lyder som en god løsning men ser noget kompliceret ud at få til at virke...
Kender du nogen web sider som lavet med det program ?

mvh Thomas
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2011 - 13:05 #5
WordPress er ikke et program men et CMS - hvis du vælger WordPress sammen med WebMatrix kan du formentlig få noget ud af denne guide; http://drewby.com/a-wordpress-blog-in-15-minutes-with-webmatrix

DreamWeaver har libris skrevet nogle billige men gode hæfter til og ellers findes der sikkert en masse på nettet.

Uanset hvad du vælger så pas dog på ikke at blive slave af programmet - selvom det ser dejligt nemt ud bare at kunne lave lidt drag'n'drop er det vigtigt at vide hvad der foregå bag også så man ikke får en løsning der ikke virker crossbrowser.
Avatar billede jacsefrafaxe Nybegynder
28. august 2011 - 14:48 #6
Du kan bare spørge om din udbyder ville uploade det for dig.

Lær mere om wordpress her: http://www.youtube.com/watch?v=VdvEdMMtNMY
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2011 - 14:49 #7
<ole>

keysersoze >> Din første kommentar kunne antyde, at du ikke anser DW-brugere for udviklere. Jeg går udfra, det er en (lidt drillende?) overtolkning. Ellers vil denne indvikler gerne belæres lidt om korrekt editorvalg  *D

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2011 - 14:54 #8
- men i forhold til emnet i tråden, mener jeg nok, at et CMS lyder som den bedste løsning. Få evt. en eller anden bekendt, der har nogenlunde styr på web til at hjælpe med finde en god skabelon og lægge den ind. Så kan du ret let få lavet et flot site, der er overkommeligt at vedligeholde
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2011 - 15:46 #9
#7 Jeg mener ikke at DW-brugere ikke er udviklere - men at det nok er det program flest ikke-udviklere kan få mest ud af både pga programmets lette tilgang og pga den store mængde hjælp der er tilgængelig.
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2011 - 17:07 #10
Så sætter jeg mig ganske roligt ned igen  :D