Avatar billede rudik1989 Nybegynder
27. august 2011 - 10:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Købt domæne uden DNS , kobel op på eksiterende webhotel?

Hej Folkens. Jeg skriver her inde fordi jeg har et domæne der er koblet op på et webhotel hos webbot.dk. Nu har jeg så købt endnu et domæne hos webbot, men dette uden DNS, da jeg tænkte at det da er lige meget.
Jeg ved ikke ret meget om DNS andet end DNS er noget med at den fortæller savnenerveren hvilken ip den skal kaste en videre til, hvis jeg har forstået dette korrekt.
Domænet er www.rudiengelstkaergaard.dk som skal fungere som et online CV og portefølje for det jeg laver.

Spørgsmålet lyder på, hvordan håndtere jeg dette. Skal jeg ind  og anvende tjeneste gratisDNS? - Findes der evt. en guide ;-)

Det jeg håber på at ende ud med , er at domænet går til en undermappe på rudik.dk(test side) fx -> http://79.170.44.157/rudik.dk/cv/

Med Venlig Hilsen
Rudik1989
Avatar billede freesoft Praktikant
27. august 2011 - 10:39 #1
Avatar billede rudik1989 Nybegynder
27. august 2011 - 11:17 #2
Jeg fik også lige svar tilbage fra webbot, en support mail som jeg havde sendt til dem i går. De skriver følgende:

Skal domænet til til et eksisterende Webhotel ?
Så vises den samme hjemmesider på begge domæner nemlig

- Så nu er jeg kommet frem til at hvis jeg slipper 60ekstra hvert år, kan jeg få et lille werbhotel der er rigeligt stor til at kører den lille side der, og hvis der er nogle store filer fx. film klip, som jeg ikke ønsker kører over youtube, kan jeg bare lægge dem på min andet webhotel hvor jeg har lidt mere plads.