Avatar billede anylander Nybegynder
26. august 2011 - 14:44 Der er 5 kommentarer

Computer vil ikke lukke - Men genstarter når man beder om at lukke af

Efter formatering og geninstalation af windows ex home edision 2003 virkede computeren fint efter diverse automatiske opdateringer. Dernæst instalerede jeg sevicepakke 3 og lidt automatiske opdatereinger igen uden problemer Men nu her efter ganske få automatiske opdateringer er computeren umulig at lukke Ved tryk på luk computer genstarter den bare af sig selv Hvad er galt og hvad gør jeg får at få den til igen at lukke som den skal ? Annette
26. august 2011 - 15:00 #1
PS: Du har allerede spørgsmålet kørende her -> www.eksperten.dk/spm/945844 ...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2011 - 15:27 #2
Kunne måske lyde som om den ikke når at afvikle lukke proceduren rigtigt, og derfor genstarter.
Hvis du bruger "luk computer" kunne du prøve at lave et ikon på skrivebordet og se om den så gør det
Lav en ny genvej på skrivebordet.
Kopier denne tekst ind:  %windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 00
tryk på næste, og vælg et navn til genvejen. Kunne være luk computer.
Et link om det:http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=316
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2011 - 15:29 #3
Ny genvej= højreklik på skrivebord og vælg ny genvej. Herefter følger du beskrivelsen
Avatar billede anylander Nybegynder
26. august 2011 - 16:59 #4
Det virkede desværre ikke Når jeg trykker på ikonet blinker den kort op i sort og andet sker der ikke og så er jeg tilbage på skrivebordet igen hvis du har andre forsøg vil jeg meget gerne forsøge påny
26. august 2011 - 17:07 #5
Husk mellerumene i nævnte

%windir%\System32\shutdown.exe    -s    -f    -t    00

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...