Avatar billede ljoh Nybegynder
26. august 2011 - 14:17 Der er 26 kommentarer

Windows 7 kan ikke boote

Jeg har desværre været virusramt.
Jeg har fjernet virussen vha. TDSS-killer fra Kaspersky.
Efter at virussen er fjernet kan Win7 ikke boote, den får Blue Screen kort inde i booten.
Den kan ikke køre i safe mode.
Jeg har prøvet en repair vha. original cd'en - virker ikke.
Jeg har prøvet at systemgendannelse - virker heller ikke.

Jeg kan boote pc'en vha. Hijens Boot CD og har adgang til hele computeren.

Er der en måde man kan erstatte boot på eller?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 15:41 #1
Jeg har aldrig selv haft brug for den, men Paragon Resque påstår at kunne hjælpe med boot problemer. Den er gratis, men man skal registrere sig for at få nøglen. Hvis du vil prøve er linket her:
http://www.paragon-software.com/free/rk.html
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 16:39 #2
hiv det ud du skal bruge og geninstaler den
det kan du gøre i hirens altså hive ud
bruger du 14.1

at reparere på en virus maskine er uden horisont og muligvis spild af tid

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under avanceret og fjern partition c og opret en ny i et huk og c drevet bliver auto formateret og er helt ren
http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 16:50 #3
#2
Det ville jeg nu også selv gøre, men hvis spørgeren helst vil boote på den eksisterende windows så var Paragon et forsøg værd.

ljoh
Hvis du vil geninstallere, vil jeg forslå, at du først kører en Killdisk. Bare 1. gang, så er du sikker på, at der ikke ligger snavs på disken. Den er gratis.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede ljoh Nybegynder
26. august 2011 - 17:23 #4
Jeg vil helst undgå at geninstallere.

Det kunne ligne at det er et problem med en fil der hedder safeboot.sys, men er ikke sikker.
Jeg kan ikke finde en ny version af filen.

Jeg må forsøge med Paragon senere
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 17:41 #5
Hvorfor tror du det er safeboot.sys ? Jeg kan ikke finde den på min win7 pro. Sikker på det ikke er noget fra XP?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 08:07 #6
så du hirens dvd

prøv først med sådan en

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede ljoh Nybegynder
27. august 2011 - 09:14 #7
Min mistanke er mod safeboot.sys fordi jeg fandt en log fra TDSS killer hvor den havde slettet:

HKLM\Controlset001\services\Safeboot
HKLM\Controlset002\services\Safeboot
C:\Windows\system32\drivers\safeboot.sys

Det er det sidste den har gjort, og derefter kan jeg ikke genstarte.
Safeboot.sys er dog stadig på systemet, og jeg er ikke lige klar over hvad den mener med de to første linier.

@treatmenice - jeg har Hirens, men ikke nogen af de værktøjer der er på cd'er har endnu været istand til at hjælpe mig, udover at jeg har adgang til computeren.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 09:25 #8
der ligger et værktøj på den der kan fjerne partition og oprette en ny
det er den vej jeg ville gå når den er helt ude i hampen

den ligger som jeg husker det i start menuen

men prøver lige at logge på min så vender tilbage om lidt
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 09:41 #9
enten kan du gå ind via min windows xp og finde partiton /boot /mbr

eller se under parttion tools

så hvad med denne her
Partition Wizard Home Edition 6.0

ellers kan du også gøre det med gparted live cd

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

du gør det sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

er den helt låst kunne løsningen være at bare med fdisk lave en lille partition og så srate den op med gparted og fjerne den lille og oprette en ny - der er meget at prøve

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 09:49 #10
Safeboot.sys er relateret til Mc Affee

Disse 2

HKLM\Controlset001\services\Safeboot
HKLM\Controlset002\services\Safeboot

Er registreringsnøgler dem skal du ha genindsat så vil det sikkert køre for dig
Avatar billede ljoh Nybegynder
27. august 2011 - 11:03 #11
@treatmenice. Men at lave en ny partion løser vel ikke mit problem? Så skal jeg vel lave en ny installation på partitionen?

@helgec. Det lyder rigtig fornuftig, men hvordan og hvor får jeg sat dem ind? Det er ikke lige min stærke side.
Avatar billede ljoh Nybegynder
27. august 2011 - 11:50 #12
Det lykkedes mig at få set dumbet af bsod:
0x0000007B (0x8B186B58, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 12:12 #13
helgec
Skulle Start/søg på win7 pro ikke vise de 2 ?
HKLM\Controlset001\services\Safeboot
HKLM\Controlset002\services\Safeboot
Jeg kan ikke finde dem, hverken på computeren eller nettet. Jeg ville have lagt dem på nettet til ljoh.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 13:30 #14
#13

klik på start -> skriv "regedit" -> højreklik -> kør som administrator -> rediger -> søg -> SafeBoot
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 13:36 #15
Ok, det gør jeg så.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 14:02 #16
Ja jeg fandt SafeBoot og controlset001 men ikke HKLM, men man kan jo ikke kopiere noget alligevel, og så kan det jo være ligemeget.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 14:12 #17
"men man kan jo ikke kopiere noget alligevel, og så kan det jo være ligemeget. "

Hvad er det nu for noget sludder ?? Højreklik på SafeBoot -> eksporter
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 14:30 #18
Ok, kendte ikke brugen af Eksporter. Nu har jeg fået en reg.fil på 35.1kb. Jeg pakker den og lægger den på nettet. Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 14:46 #19
ljoh
Jeg har lagt SafeBoot på nettet, som en selvudpakkende WinRar.
Du kan lægge den på en USB stick og tilgå Windows med en Live-CD f.eks. Poppy Linux http://puppylinux.org/main/Download%20Latest%20Release.htm
SafeBoot reg.fil http://peecee.dk/upload/view/324038
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 15:40 #20
"Jeg har desværre været virusramt.
Jeg har fjernet virussen vha. TDSS-killer fra Kaspersky.
Efter at virussen er fjernet kan Win7 ikke boote, den får Blue Screen kort inde i booten.
Den kan ikke køre i safe mode.
Jeg har prøvet en repair vha. original cd'en - virker ikke.
Jeg har prøvet at systemgendannelse - virker heller ikke.

Jeg kan boote pc'en vha. Hijens Boot CD og har adgang til hele computeren.

Er der en måde man kan erstatte boot på eller? "

hvis man ikke kan boote op på en harddisk er man vel nød til enten at reparere boot sekvensen eller lave en nyinstall
hvis man ikke kan tilgå partitionen er det vel fordi den er låst og der bruger man anden software og ofte linux baserede programmer og der er mange af dem og hver især har ders favorit

det er aldrig godt hvis man har haft vira på sin pc at køre ligesom videre hvis det skulle lykkes for dig at få den igang
'det ville jeg aldrig gøre
alene mistanken - ligger der noget hvad er blevet overtaget - de nye rootkits er ret udspekulerede skal jeg lige fortælle dig og ofte kan du slet ikke fjerne dem uden at ødelægge windows
defor min vej ---en ommer
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 16:04 #21
Vedr. #19 den fremgangsmåde kan ikke benyttes - Hvis spørger er interesseret kan han maile "regedit.exe" til mig, så vil jeg forsøge at reparere den men garanti gives ikke
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 16:22 #22
#21
Nå  så finder jeg det helt absurd at reparere.
Det var fordi du skrev:
"HKLM\Controlset001\services\Safeboot
HKLM\Controlset002\services\Safeboot
Er registreringsnøgler dem skal du ha genindsat så vil det sikkert køre for dig"
At jeg troede det var muligt.
Jeg har nu også lige siden #3 været enig med treatmenice, bortset fra, at jeg først ville give hele disken en gang Killdisk.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 16:32 #23
"At jeg troede det var muligt. " Jamen er det da ikke det ?? - Jeg forholder mig til hvad spørger skriver og i #4 skriver han "Jeg vil helst undgå at geninstallere." iøvrigt er det da vist velkendt at man ikke kan indsætte reg. nøgler via et USB stik
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2011 - 16:53 #24
Det er jo også på baggrund af #4 jeg ville forsøge at hjælpe, og ikke fordi jeg selv ville gøre sådan. Men det er jo op til spørger.
Den selvudpakkende WinRar fungere på den måde, at den automatisk installere reg.filen på C:\Temp, som derefter åbnes. Men der skal vel nok bootes op på Hirens først og ikke på Poppy?
Men det er nok bedst du selv fortæller spørgeren, hvordan han kan bruge reg. filen - hvis den altså kan bruges.

Fra spørgsmålet:"Jeg kan boote pc'en vha. Hijens Boot CD og har adgang til hele computeren."
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 07:15 #25
Jeg ved ikke om vi hører mere fra spørger, men jeg hopper af tråden her og rejser på ferie.
Spørger kan evt, downloade / brænde og køre "pcregedit" http://www.pcregedit.com/product.html det er en live-cd der tillader adgang til at redigere i registrerings-databasen på en død computer - guide på http://www.pcregedit.com/regedit_guide.html
BEMÆRK !!
Det er absolut nødvendigt at du efterfølgende kører "chkdsk" på din computer
Avatar billede ljoh Nybegynder
29. august 2011 - 23:24 #26
Jeg rodede selv med at få rettet i regedit.
Det betød at jeg kunne starte pc'en vha. F8 - og jeg mener det hedder noget i retning af "Sidst kendte..."
Efter at have renst ud i regedit og kørt diverse virus-scanninger, ser det nu ud til at den starter hver gang.

Jeg takker mange gange for de meget kreative forslag.
Det var helgec der førte mig på rette vej - så give mig lige et svar.