Avatar billede henrik nielsen Nybegynder
26. august 2011 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Restore af Macbook Pro

Hej Eksperter,

Jeg sidder på en Macbook Pro fra sep. 2009 og efter upgrade til LION er den blevet en kende langsom.

Jeg har jo efterhånden en masse installeret af diverse programme, iTunes osv osv... Jeg ved jeg kan bruge min Time Machine kopi, men vil gerne lave en ren installation.

Findes der en guide så jeg kan tilsikre mig at bl.a min iTunes konto stadig fungere, min downloade Office 11 (som var en upgrade fra 8'eren) og andet.

Jeg har søgt lidt efter guides, men finder ikke rigtig noget.

Nogen gode forslag ?

Henrik
www.ps3-spil.dk
Avatar billede egonspock Seniormester
26. august 2011 - 19:16 #1
Det er nok svært at finde, da man ikke gør den slags så meget på en Mac. Denne Macbook Pro kører f. eks. på opgraderinger helt tilbage fra 10.1. Da der ikke er en registreringsdatabase at kæmpe mod er livet lidt lettere.

Opgraderingen til Lion bør ikke gøre maskinen langsommere, snarere tværtimod - men først efter at den har re-indekseret harddisken. Har du RAM nok? (4 GB er faktisk i underkanten) og er der plads på Harddisken?

Man kan køre nogle oprydningsprogrammer som f. eks. Yasu fra

http://jimmitchell.org/yasu/

eller Onyx fra

http://www.titanium.free.fr/download.php

som begge kan rydde en smule op - og nogen gange give lidt ekstra performance.
Avatar billede henrik nielsen Nybegynder
06. september 2011 - 09:12 #2
Tak for svaret.

Efter jeg skrev mit indlæg kom der nogle updates til den, og efter at de er installeret har jeg ikke performance problemer mere.

Overvejer dog stadig at give maskinen en tur i "vaskemaskinen" mest bare for oprydningens skyld.

Smid du bare et svar, så skal du få dine point :)

Henrik
www.apptester.dk
Avatar billede egonspock Seniormester
06. september 2011 - 10:20 #3
Rart at høre :-)