Avatar billede bitmatic Nybegynder
23. august 2011 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mit domæne bruges til at spamme med.

Jeg er begyndt at få store mængder mails af typen "Message Undeliverable", "Mail error", "Delivery failure", osv. osv.

Det ser ud som om, at der er nogen der sender spam på en måde så det ser ud som om det kommer fra mit domæne bitmatic.com.

Når jeg åbner de pågældende mails kan jeg se at de oprindelige mails er sendt fra ikke-eksisterende mailkonti på mit domæne. Grunden til at alle reply-mailsene så ender i min indbakke er, at min primære email-konto er en catch-all konto.

Hvordan kan jeg stoppe sådan noget ???

Jeg styrer selv DNS gennem gratisdns.dk
Domænet og mail er hostet hos Surftown.
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2011 - 12:59 #1
Velkommen til internettet :)

Du kan ikke gøre noget som helst for at forhindre dette. Beklager.
Jeg har selv slået catch-all fra af selvsamme årsag. Jeg opretter så bare aliaser efter behov.

Ved at få spamfiltreret dit eget indgående post vil du kunne skære en del af ulempen ned (ved at du ikke selv vil blive generet så meget af det).

Hvis du kigger nærmere på SPF / Sender ID, så kan du være med til at mindske misbruget af dit domæne (men ikke 100%).
Dette gøres ved at du på din DNS (gratisdns.dk) oprettet en TXT record der beskriver hvilke servere der må sende mail fra dit domæne.
Dette forhindrer ikke et spammerscript i at bruge dit domæne, men der er større chance for at modtagerne ude på nettet nægter modtagelse og at du dermed ikke bliver belemret med NDRs.
Læs mere om hvordan sådan en TXT record oprettes her:
http://www.openspf.org/
...og en guide til syntaxen i din TXT record:
http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/

/Venturer
Avatar billede bitmatic Nybegynder
24. august 2011 - 09:47 #2
Ok.... Det var også det jeg selv var kommet frem til og har også fjernet catch-all, men det kunne jo være nogle af jer geniale hoveder vidste noget alle andre ikke ved ;-)

Min frygt er bare, at bitmatic.com på en eller anden måde generelt bliver registreret som spam, så jeg får problemer med at sende/modtage legitime mails....

Smid et svar venturer.
Avatar billede venturer Nybegynder
24. august 2011 - 11:36 #3
Der er allerede et svar ;)

Almindeligvis bliver domænenavne ikke blokeret. Det plejer at være IP adresser og i nogle tilfælde specifikke mailadresser.

Så blacklisting af dit domæne tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget om.

/Venturer.