Avatar billede Jakob222 Nybegynder
21. august 2011 - 17:55 Der er 18 kommentarer

Ny bærbar til gaming

HEj alle sammen, Jeg leder efter en ny gamer bærbar og den må maks koste 9000, Den skal have en god opløsning 1920x1080 og en i7 processer,

Kom med nogle råd
Kh Jakob
Avatar billede pstidsen Novice
21. august 2011 - 21:16 #1
Værsgo: www.kortlink.dk/9bdn De eneste forskelle der er, er skærmstørrelse, harddisk, RAM og pris.
Avatar billede mikaelch Novice
21. august 2011 - 23:17 #2
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5147923 og er 4 kerne proces gør den 4 gang hastighed 8 ram og kun 6000 kr
Avatar billede AndersBeider Nybegynder
22. august 2011 - 00:34 #3
Køb en mac :)

www.apple.com/dk-edu
Avatar billede AndersBeider Nybegynder
22. august 2011 - 00:34 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2011 - 09:27 #5
#4 læs lige spørgsmålet!!!!
Avatar billede pstidsen Novice
22. august 2011 - 22:57 #6
#5: Enig. Mac computer til gaming??? Det er jo til grin *S*
Avatar billede pstidsen Novice
22. august 2011 - 23:04 #7
#2:
4 kerne proces gør den 4 gang hastighed
Det er nu lidt overdrevet. Der er jo nærmest ingen computere (undtagen notebooks) der er singlecore. Derfor er 4 kernet "kun" dobbelt - eller en tredjedel - så gode. Og det er endda også overdrevet da computere normalt får lavere clockfrekvens jo flere kerner der er i.

Det er ellers en meget god computer du har fundet. MEN HOLD DA FAST DEN ER OGSÅ GRIM TIL 6 KILO!!! Men du kan klare dig med en grim computer, Jakob222, så var det absolut at overveje!!
Avatar billede AndersBeider Nybegynder
26. august 2011 - 16:26 #8
#4 & #5
- Hvad blev der af green peace? Jeg er bare apple fanatiker, og i mine øjne kan de skam bruges til alt. At i så har et andet perspektiv, er selvfølgelig okay med mig :b men det gør mig da ikke til at hate jer, og direkte gør grin med jer?

Seriøst? nogle mennesker, burde bruge hovedet inden de kommenteret et oplæg. Personen der har lavet den her forespørgsel spørg åbent på www.eksperten.dk om hjælp? så er det vel i orden af mig at indskyde med mine meninger, og jeres . Men at næsten svare på sådan en måde "BRUG HOVEDET ELLER JEG SLÅR DIG IHJEJL! " - eller " JA ! HOLD KÆFT DU ER TIL GRIN! "

- Så i mine øjne, er det jer der til grin. Hvad med at i postede jeres ideer til hvad brugerne har brug for, i stedet for det der barnlighed..

Over and out.
Avatar billede pstidsen Novice
26. august 2011 - 18:00 #9
de fleste spil understøtter ikke MAC OS, derfor er den SLET ikke optimal til spil...
Avatar billede AndersBeider Nybegynder
26. august 2011 - 18:11 #10
1. jo? 1/4 gør.
2. Hvis ikke de gør, så er det nemt at få dem til det. (hvis du har en hjerne og ved hvordan man bruger en mac)
3. Hvis du ikke gør er der noget der hedder bootcamp. Der er selvfølgelig også virtuel machine. Stadigvæk.
4. Har selv en Mac Pro. Og den spiller jeg uden problemer black ops, wow, osv. på . uden bootcamp.
så med mindre du vil spille "Tog simulator" og "pixeline 2" så kan du godt sagtens bruge en mac til det.
Avatar billede pstidsen Novice
26. august 2011 - 18:21 #11
Citat fra #9:
de fleste spil understøtter ikke MAC OS, derfor er den SLET ikke optimal til spil...

Citat fra #10:
1. jo? 1/4 gør.
3/4 er jo også "de fleste"....

Men nu er vi kommet med vores holdninger, så er det op til spørger at vælge! Kan du ikke finde en af dine elskede MAC pc'er til spørgers pris og krav?? Jeg vil gerne se hvad man får, for pengene, for det ved jeg nemlig ikke :-)
Avatar billede AndersBeider Nybegynder
26. august 2011 - 18:34 #12
Haha!
  . Jeg gætter på at du er i 30érne og tror du er fin og smart , og klog :b
. problemet er bare at jeg er importør :)

han kan få Macbook PRO 15" 2.0 Ghz Quad Core i7, 4GB Ram DDR3, 500GB 5400rpm SATA HDD, AMD Radeon HD 6490M 256 MB GDDR5 for 10.000 igennem mig.  Værdi pris: 13.799

du får en computer der er i lækkert design. fejlfrit i forhold til windows. 95% virus frit. Så intet bøvl med "stifinder svarer ikke" - "dit antivirus er udløbet" - "bluescreen" osv. Fejlfrit 100%.

Kan køre mere end et operativsystem, alt er samlet, alt er enkelt. og de mennesker der har noget imod apple, er faktisk de mennesker der har ondt i røven over de ikke selv har en.

Apple Inc. har større værdi end selve den Amerikanse ambassade. 3/4 ud af Amerikanere bruger en Mac i stedet for Windows.
Avatar billede pstidsen Novice
26. august 2011 - 18:38 #13
ikke-Mac computere er billigere. Du kan jo ikke sælge MAC'er til alle, så dem der skal give knap 14 kilo må slippe over 4 tusind for at få en Apple. Og jeg synes ikke man får mere for pengene.... Jeg kan godt leve med "Stifinder svarer ikke" et par gange om måneden, for 4 tusind kroner!
Avatar billede AndersBeider Nybegynder
26. august 2011 - 18:50 #14
Så nøjes du med det :)
. har selv været windows bruger under min IT teknologisk uddannelse. Men da jeg skiftede til Mac. Så forstår jeg ikke hvorfor jeg nogensinde har brugt penge på Windows. En dag bliver du klogere, ikke i dag. Men nok en dag gør du :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. august 2011 - 21:08 #15
#8 latterlig kommentar der ikke behøves at blive svaret på.
En Mac er pr. definition ikke en gamer PC.
(Hvad betyder "hate" ???)

#14
Jeg har skam også prøvet Mac OS, og det er altså ikke noget særligt da det ikke er min kop te.
At du automatisk går ud fra at alle kan lide det bare de får lov at prøve det, vidner blot om at du KUN kan lide Mac OS og ikke kan se noget godt i Windows - overhovedet. Og det er lidt synd!

Faktum er at modellerne i #1 koster det halve og er lige så kraftige.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. august 2011 - 21:20 #16

problemet er bare at jeg er importør :)

Så kender jeg dig. Sjovt...
Avatar billede AndersBeider Nybegynder
26. august 2011 - 21:24 #17
Jeg kan sagtens se noget godt i Windows.

Jeg synes faktisk at windows er det bedste styresystem til nogle former for arbejde, 3 parts programmer, fraps, dreamviewer og kodning samt programmering.  Og det er altså store ting.
Jeg taler ikke for at sige "alle skal li mac" det er jeg ked af , hvis det er det udtryk jeg har givet. for det har ikke været min intention.

Grunden til at jeg bedre kan lide mac, end windows, det skyldes nok mere det at "du har det hele samlet et sted" . iCloud. iOS osv. hele det her koncept om at lige meget hvor du går hen så har du hele dit arbejde med dig. Når du tager et billede med din iphone så går der 0.3435 sekunder for at billedet er på din mac. Ja, vi har faktisk testet det på redaktionen.

Det tager sig noget tid at lærer at bruge en mac, det giver jeg samtlige windows bruger samt hverdags bruger og få professionnelle brugere ret i. Og jeg vil ikke gør mig klog på hvor lang tid det tager for den enkelte at lære OS 10. Men når man har det lært, så bliver du så utrolig løsladet af hvordan et styresystem kan være så enkelt. og bare "virke" . har været windows bruger for 10år, og mac bruger for knap 6 år nu. Og har ikke siddet på et eneste tidspunkt og tænkt "hvordan gør jeg det?"  det virker bare. det er store ord for apple i mine øjne, at kunne sige. det virker bare.

Har ikke haft nogle angreb, da OS er en platform der ikke kan hackes eller angrebes med virus. Der er nu blevet lavet en malware men den er stort set uskadelig og i den nye udgave af OS X Lion kan den ikke komme på din computer. Har haft ingen nedture, eller problemer . eller følt på noget tidspunkt at min computer er blevet langsommere, eller lagget osv osv. Og det var kendte problemer fra Windows siden.  Som jeg også ser at windows burde få rettet op.

Grunden til at Apple er så meget dyrer en windows maskiner, det forklare sig at . der findes HP, Dell, Acer, Asus, IBM . osv osv. som kommer leveret med Windows som styresystem. Det er stort marked. Hvor apple er en "enkeltmands virksomhed" hvor deres styresystem kun kommer med deres computere. De bruger mere tid på deres "make up" i deres styresystem end windows gør. hvor windows mere går op i markedsføringen, sprede der "legacy" og få flere virksomheder til at bruge deres produkt. hvor apple er mere "vi vil kun levere igennem os selv" . Derfor er det dyrt.

Lidt ligesom B&O . Design, og stil noget for sig selv. Indmad kan godt være at det er fra et andet firma, men hele servicen og stilheden og opbygningen at " the unit" er lavet af B&O. Og derfor er det specielt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. august 2011 - 22:44 #18
http://www.razerzone.com/blade

Så er vi ovre i noget helt andet.
Razer har gjort op med det traditionelle og lavet noget helt nyt.
(Egentlig blot til info - sorry hvis i synes det er spam :))