Avatar billede n-emy Nybegynder
21. august 2011 - 17:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bruge bærbar som medieafspiller?

Hej derude

Jeg har længe gået og overvejet købet af en NAS / ekstern filmafspiller jeg kunne tilslutte fjernsynet, og styre fra computeren. Nu har jeg dog tænkt på om man bare skulle købe en bærbar computer der kunne være tilsluttet med HDMI til fjernsynet og jackstick til anlægget så man både kunne bruge den til musik og film. Mit spørgsmål er så, hvordan sætter man det op således at jeg fra mine andre devices (min primære computer, ipad og iphone) kan styre computeren og sætte musik og film på?

Jeg har trådløst net i lejligheden så tænkte at man kunne gøre det via det på en eller anden måde, men jeg har slet ikke ekspertise nok til at sætte det op uden link til guides eller lignende så håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. august 2011 - 18:31 #1
Jeg har bygget sådan et anlæg
http://hc.pcworld.dk/art/116836?a=newsletter&i=1463
Optager medens jeg ser andet TV Program.
http://gratisupload.dk/vis_billede/62261/
Og det kunne for den sags skyld lige så godt være en bærbar!
Og så kan du optage medens du ser andet TV imedens.
Brug Windows hjemme netværk så kan du hente filer fra dine øvrige PCér
Avatar billede n-emy Nybegynder
21. august 2011 - 22:01 #2
Nevermind køber en bærbar og bruger logmein :)